اجرای ۷۵ عنوان برنامه در هفته فرهنگی تفرش

فرماندار تفرش گفت: اکثر برنامه‌های هفته فرهنگی در سال جاری با هدف افزایش نشاط اجتماعی، افزایش امید با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی شهرستان تدوین گردیده است.

جواد اتابکی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ با اشاره به برنامه‌ریزی و اجرای ۷۵ عنوان برنامه در هفته فرهنگی تفرش گفت: هفته فرهنگی تفرش از روز ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، که برنامه‌ها از ۱۱ اردیبهشت ماه در قالب کنسرت موسیقی آغاز شده است.

وی شهر تفرش را شهر فرهنگ و ادب توصیف و بیان کرد: شهر تفرش به عنوان شهر فرهنگ و ادب یکی از شهرستان‌هایی است که از نظر آسیب‌های اجتماعی و معظلات فرهنگی کمترین مشکلات را دارد و در استان نیز کمترین آسیب‌های اجتماعی را دارا است.

اتابکی با اشاره به آموزشی بودن بسیاری از برنامه‌ها در این هفته اظهار کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی باعث می‌شود تا مشارکت مردم افزایش پیدا کند و بیشتر برنامه‌ها به صورت آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار تفرش ادامه داد: بخشی از برنامه ها معطوف به مساجد و ظرفیت مساجد و مصلی ولایت است که این برنامه ها در حوزه فرهنگی قطعا تأثیرگذار است.

.

وی با اشاره به ایجاد نشاط اجتماعی در شهرستان تصریح کرد: اکثر برنامه‌های در حوزه نشاط اجتماعی، افزایش امید و مفرح تعریف شده است، که اولین برنامه با برگزاری کنسرت موسیقی بوده و پایان برنامه هم با موسیقی که توسط هنرمندان شهر انجام خواهد شد، در جهت نشاط اجتماعی شهر است.

.

اتابکی در ادامه با اشاره به برخی از همایش‌های در این هفته عنوان کرد: همایش‌های مختلفی همانند شوراهای روستای تفرش، تفرش و قرآن، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، شصتمین سالگرد تاسیس کتابخانه در تفرش، پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه سواری، همایش فرهنگیان، همایش نقش بانوان در تحقیق تمدن نوین اسلام و همایش شوراهای شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان، خنجین و تلخاب با حضور فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان ها به میزبانی شورای اسلامی شهر تفرش برنامه‌ریزی شده است.

.

فرماندار تفرش در ادامه به برخی از برنامه‌های شاخص این هفته اشاره و اعلام کرد: برپایی میز خدمت با حضور استاندار در نماز جمعه، حرکت هیأت عزاداری در روز شهادت امام صادق(ع) و همچینین همایش شاخص بزرگان و سرآمدان تفرش که با آیین بزرگداشت پرفسور قوام‌زاده با حضور معاون وزیر بهداشت، استاندار و مسئولین کشوری و استانی در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

.

وی ادامه داد: برنامه شاخص دیگری با عنوان اختتامیه هفته فرهنگی با اجرای برنامه‌های ولادت امام رضا(ع) و حضور خادمان امام رضا در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی شده است، که توسط ستاد رضوی شهرستان در قالب جشن بزرگ امام رضا(ع) و پرچم گردانی حرم امام رضا(ع) خواهد بود.

.

اتابکی در ادامه به برخی دیگر از برنامه‌های این هفته اشاره و عنوان کرد: گلباران قبور شهدا، درس اخلاق و زیارت عاشورا، دیدار با خانواده شهدا، پیشکسوتان قرآنی، هنرمندان و نویسندگان، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، برنامه های جانبی در سطح مدارس مانند مسابقات و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری کلاس‌های کمک‌های اولیه توسط جمعیت هلال احمر شهرستان، پویش دانش آموزی آشنایی با مشاهیر شهر به ویژه در مدارس روستایی، نمایش خیابانی، مجلس تعزیه، ورزشهای محلی، جشن دختران مروارید به مناسبت روز دختر، کوهپیمایی و بسیاری دیگر از برنامه‌ها که در این هفته برگزار خواهد شد.

.

فرماندار تفرش از ارتقا برنامه‌ها در هفته فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: امسال سعی شده است که برنامه‌ها نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کند که در برنامه های شاخص، مهمان کشوری را ارتقا داده و کیفیت همایش‌ها نیز بالا رفته است؛ کیفیت برنامه ها بهبود پیدا کرده است و در حد توان و ظرفیت شهرستان برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرساله در هفته فرهنگی یکی از مفاخر و بزرگان شهرستان تجلیل می‌شود که امسال تجلیل از خدمات پرفسور قوام زاده برنامه ریزی شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =