حکیم نظامی گنجوی به نسل جوان معرفی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حکیم نظامی گنجوی باید بیشتر به نسل جوان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش» به نقل از دیار آفتاب؛ حسین محمودی فر، امروز صبح در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند سالی است که بزرگداشت شاعر حکیم نظامی گنجوی در استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار می‌شود. حکیم نظامی گنجوی متعلق به استان ما و کماکان خانه وی در روستای طاد شهرستان تفرش پا برجا است.

وی افزود: در هفته گذشته بزرگداشت این شاعر بزرگ در شهر تفرش با حضور اساتید بزرگی از مازندران برگزار شده است. ۲۱ اسفند بزرگداشت شاعر و حکیم بزرگ نظامی گنجوی را پیشرو داریم که این روز را در تقویم به نام وی ثبت شده است. حکیم نظامی گنچوی شناخته شده است ولی باید بیشتر برای نسل جوان امروزی این چهره را معرفی کنیم و نیاز است چهره‌ها و مشاهیر استان مرکزی به مردم و علی‌الخصوص نسل جوان شناسانده شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بحث دوم که اهمیت فراوانی دارد در رابطه با موضوع چهارشنبه آخر سال است. چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های کهن ایرانیان است که در گذشته با شادی و نشاط در جامعه ایرانی انجام می‌گرفت ولی چند سالی است به انحراف کشیده شده و خسارات زیادی هم به جامعه و مردم وارد کرده است که این خسارات جبران ناپذیر است.

محمودی فر بیان کرد: امیدواریم با تلاش دوستان این آگاه سازی در جامعه و خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و خطراتی که چهارشنبه سوری ایجاد می‌کند، جوانان سرزمین را بیشتر از گذشته آگاه‌تر کنند و شاهد این حوادث ناگواری هر ساله در چهارشنبه آخر نباشیم.

وی اظهار کرد: بحث بعدی در رابطه با تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز است که این افتاق هر ۳۰ سال رخ می‌دهد و امسال از این تقارن برای بحث اشتراک این دو عید به نحو مقتضی استفاده کنیم. یک سری شیوه نامه‌ها از طریق شورای فرهنگی عمومی کشور برای تمامی استان‌ها تهیه شده است و توجه به محافل قرآنی جزوه برنامه‌هایی است که ازطریق شورای فرهنگی عمومی کشور پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: در شیوه نامه شورای فرهنگی عمومی کشور برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که محور اصلی آن صله ارحام است که سفره‌های افطاری و دید بازدیدها در آن وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد که باعث ایجاد امید بخشی در جامعه می‌شود.

محمودی فردر پایان تصریح کرد: موضوع بعدی در دستور کار قرار گرفته در رابطه با روز ۱۲ فروردین است که در این روز بعد از سلطنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =