همه زیر یک پرچم مقدس

اقشار مختلف مردم تفرش امروز آمده بودند تا نشان دهند این نظام تنها نیست و همه با هم زیر یک پرچم هستیم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی و اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»، روز ۲۲ بهمن صبح ساعت ۱۰ برای تهیه عکس و فیلم راهپیمایی به سمت یکی از مسیرهای معرفی شده به راه افتادم، هوا آفتابی بود و هوای دل‌انگیز بهار را می‌شد حس کرد اما هنوز سرد بود، در تاکسی که به سمت میدان در حرکت بودم افراد مختلف با پرچم و پلاکارد را می‌شد دید که خود را برای یک روز شکوهمند آماده کرده‌اند، به ابتدای مسیر راهپیمایی رسیدم در میدان امام خمینی(ره) هنوز جمعیت زیادی نیامده بود اما با نزدیک شدن به ساعت راهپیمایی کم کم به جمعیت افزوده می‌شد.

از بلندگوهای مستقر شده صدای سرودهای انقلابی به گوش می‌رسید و هیاهوی خاصی در جمعیت بود عده‌ای با پرچم‌های کوچک و بزرگ ایران آمده بودند و عده‌ای همراه خود عکس سردار دل‌ها را آورده بودند.

راهپیمایی کم‌کم آغاز شد و جمعیت پراکنده اطراف به سمت مسیر حرکت کردند.

نسل‌های مختلف انقلاب به چشم می‌خورد از پیرزن‌ها و پیرمردهایی که در اولین روزهای انقلاب حاضر بودند تا میانسالانی که روزهای سخت جنگ را دیده‌اند.

در میان جمعیت چشمم به نوجوانانی خورد که نه روزهای انقلاب را دیده‌اند نه روزهای جنگ نابرابر را لمس کرده‌اند و نه حتی امام خمینی(ره) را به چشم خود دیده‌اند، آنها هم آمده بودند تا بگویند ماهم پای کار این انقلاب و نظام هستیم.

جمعیت با خود عکس شهدای تفرش را حمل می‌کردند که در میان آن شهدا عکس سردار دل‌ها بیشتر خودنمایی می‌کرد.

همراه جمعیت حرکت می‌کردم و در میان راه با افراد حاضر خوش و بش می‌کردم در میان جمعیت شادی خاصی موجود می‌زد، افرادی همراه دوستان و خانواده آمده بودند و در این میان هر از گاهی شعار می‌دادند و هر از گاهی با دیگران صحبت می‌کردند، نوجوانان هم از این داستان جدا نبودند و دائماً با هم شوخی می‌کردند و می‌خندید و یا باهم شعر می‌خواندند.

در میانه راه چشمم به مترسکی افتاد که دانش‌آموزی آن را درست کرده بودند که تشبیهی به شاه ایران داشت، جمعیت پرچم بزرگی را در میان خود حمل می‌کردند که بگویند ما همه زیر یک پرچم هستیم.

در میان آن جمعیت خانواده‌هایی را دیدم که با وجود سردی هوا کودکان دهه ۹۰ و ۱۴۰۰ خود را آورده بودند تا در بهار ۴۵ انقلاب به آنها استقلال و آزادی را نشان دهند و بگویند برای این انقلاب باید پای کار بود، حتی مادری که با کودک که شیشه شیر داشت حضور پیدا کرده بود.

هرچه به پایان مسیر نزدیک می‌شدیم جمعیتی که در پیاده‌روها بودند به جمعیت ملحق می‌شدند و جمعیت رو به افزایش بود به میدان آزادی که رسیدیم جمعیت مسیر دوم هم به جمعیت اضافه شد و از میدان آزادی تا مصلا را با شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل پیمودند.

در خیابانی که منتهی می‌شد به مصلای ولایت مردم با شور و شوق جمع شدند و جشن ۴۵ سالگی انقلابی را خود که خَلق کرده‌بودند جشن گرفتند.

در این جشن دانش‌آموزان سرودهایی انقلابی خواندند و فرمانده ناحیه بسیج تفرش سخنرانی کرد و در پایان هم قطعنامه خوانده شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =