اسلام به واسطه انقلاب اسلامی دوباره اعتلا پیدا کرد/ رأی دادن و رأی ندادن هردو دخالت در سیاست‌های کشور است

امام جمعه تفرش گفت: مردم چه رأی بدهند و چه رأی ندهند در سیاست کشور دخالت کرده‌اند، چنانچه رأی بدهند با جریان انقلاب همراهی کرده اند و اقلیتی که رأی ندهد، به دشمن و کسانی که مصلحت و رشد کشور را نمی‌خواهند رأی داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»، حجت الاسلام و المسلمین حسین اجرایی، ظهر امروز ۱۳ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی ولایت گفت:در قرآن آمده است «از رحمت خدا ناامید نشوید، خداوند همه گناهان را می‌بخشد» خداوند محبت خاص و ویژه‌ای برای کسانی که توبه می‌کنند دارد.

وی تاکید کرد: خدا توبه کاران را دوست دارد، در آیات و روایات افرادی که توبه خود را به تأخیر می‌اندازند نکوهش شده است، تأخیر در توبه تأخیر در انجام فرمان اللهی است، انسان مأمور به توبه است در هر زمانی آغوش خداوند همیشه باز است.

امام جمعه تفرش در خطبه‌های دیگر نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش‌رو تصریح کرد: فردا ۱۴ بهمن ماه روز فناوری فضایی  است، در آستانه ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی و به برکت این انقلاب است که در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌‌ها و موفقیت‌های زیادی وجود داشته است از علم و پژوهش، دفاعی و نظامی، پزشکی و تمامی نیازهایی که مردم به آن احتیاج دارند در کشور رشد داشته است، که یکی از آنها فناوری فضایی است که در چند وقت گذشته ماهواره تحقیقاتی ثریا را به فضا ارسال شد و بعد از آن ماهواره مهدا، کیهان۲ و هاتف۱ در مدار قرار گرفتند.

حجت الاسلام اجرایی ادامه داد: این پیشرفت با چهار و نیم دهه تحریم و فشار بسیار سخت و سنگین بود که به دست جوانان این کشور رقم خورد، این رشد برای غربی‌ها و استکبار سخت و سنگین بود.

خطیب جمعه تفرش با اشاره به اتفاقات در غزه بیان کرد: حماس در ۱۵ مهرماه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و توانست به سرزمین‌های اشغال نفوذ کند و از آن روز بیش از چهار ماه گذشته است، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که در مدت ۲ هفته کاری خواهند کرد که دیگر شهری به نام غزه وجود نداشته باشد؛ همه استکبار به رهبری آمریکا پشت رژیم صهیونیستی هستند و حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز به لطف خدای متعال نتیجه طوفان الاقصی باعث شکسته شدن اقتدار و هیمنیه استکبار شده است، محور مقاومت برای شکستن محاصره غزه به میدان آمده است و سیاست خود را محاصره اقتصادی رژیم صهیونیستی قرار داده است.

امام جمعه تفرش با اشاره به ۲۷ رجب مبعث پیامبر اسلامی از شباهت‌های انقلاب پیامبر با انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی(ره) توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان دهد، به واسطه انقلاب اسلامی، اسلام عزیز شده و اعتلا پیدا کرده است؛ اولین شباهت انقلاب اسلامی با انقلاب پیامیر در این است که  با بعثت پیامبر، مردمی که از لحاظ تمدن، فرهنگ و زندگی مادی در پایین‌ترین شرایط بودند به عالی‌ترین شرایط رساند و شباهت دیگری عبرت آموزی است چرا روی آوردن به آموزه‌های غیر اسلامی آفت انقلاب اسلامی است همان آفتی که مسلمانان را بعد از پیامبر تهدید کردد.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه خطبه‌های این هفته با اشاره به انتخابات گفت: امروز مردم باید در صحنه باشند و همراهی کنند، که خدا را شاکریم مردم در صحنه هستند و می‌دانند چه رأی بدهند و چه رأی ندهند در سیاست کشور دخالت کرده‌اند، چنانچه رأی بدهند همراهی کرده‌اند با جریان انقلاب و اقلیتی که رأی ندهد، به دشمن و کسانی که مصلحت و رشد کشور را نمی‌خواهند رأی داده‌اند.

وی ادامه داد: مردم بیدارند، حق و با طل را می‌شناسند و فریب دشمن را نمی‌خورند و مطلع هستند که دشمن در حال هزینه کردن برای عقب‌نشینی این مردم بزرگ است؛ دشمن در ۴۵ سال گذشته چیزی به شکست نداشته است.

خطیب جمعه این هفته در ادامه خطبه‌های خود به سایر مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۵ بهمن سال ۵۷ انتخاب دولت موقت بوده است، شهادت امام کاظم(ع)، افزایش ۳۵ درصدی اعتکاف در کشور و حضور بیش از ۵۰ درصد از معتکفین در تفرش از نوجوانان بودند که حکایت از جذابیت مسجد و آیه‌های دینی و مذهبی برای آینده‌سازان کشور دارد، رحلت حضرت ابوطالب و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناسبت‌های پیش‌رو در هفته آینده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =