اعتکاف گامی به سوی مسجد شناسی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: نگاه سازنده به مراسم اعتکاف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وحید هاشمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش در گفتگو با خبرنگار مذهبی ندای تفرش اعتکاف را عبادتی فراگیر و گامی به سوی مسجد شناسی دانست و در ادامه گفت: اعتکاف در مساجد فرصتی مغتنم است تا انسان‌ها با تمام مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی، اقتصادی و … چند روزی را از جامعه و مردم جدا شوند و به درون‌گرایی روی آورند.

هاشمی اعتکاف را فرصتی مغتنم دانست و بیان کرد: معتکف در فضای روحانی مسجد فرصتی مناسب می‌یابد تا به جستجو درباره‌ی روحیات و زندگی خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.

وی با اشاره به اعتکاف در خانه خدا که بهترین مکان‌هاست، افزود: زمانی که ما هدف از انجام اعتکاف را به درستی بشناسیم، در طول انجام آن سعی می‌کنیم به هدف خود دست پیدا کنیم و روز پایان هم از خود حساب می‌کشیم که آیا این هدف را محقق کردیم یا نتوانستیم به آن برسیم.

فرمانده ناحیه تفرش به اجرای برنامه‌های محتوایی دینی و مذهبی در میان معتکفین اشاره و اضافه کرد: آشنا کردن جوانان با مباحث و معارف دینی و اسلامی، ایجاد موج معنوی و روحانی در فضای فرهنگی و اخلاقی جامعه، تقویت ارتباط و اتصال بین افراد مختلف و ایجاد فضایی مناسب برای تحول روحی و روانی می‌تواند باعث جذب جوانان و سایر افراد حاظر در اعتکاف به اسلام و مسجد شود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاهی سازنده به مراسم اعتکاف داشته باشیم آثار مثبت زیادی را در جامعه خواهیم دید. این دست مراسم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =