مکتب حاج قاسم ذیل مکتب امام خمینی(ره) است

فرماندار تفرش مکتب حاج قاسم را شهیدپرور توصیف کرد و گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی، شهیدپرور است، از طریق جوانان باید در جامعه تبیین و به ولایت‌پذیری و مردم‌داری این شهید توجه خاص شود.

جواد اتابکی فرماندار شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی به یک مکتب تبدیل شده است و این فرهنگ تمام نشدنی است؛ سردار حاج قاسم سلیمانی، سربازی مخلص و انسان وارسته و زاهد پیشه‌ای در راه خدا بود که توانست جهانی را دگرگون کند.

اتابکی با اشاره به مکتب اثرگذار امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از مکاتب اثرگذار در عصر حاضر، مکتب انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام خمینی(ره) است. افراد فراوانی تحت تاثیر این مکتب حرکات خود را انجام داده اند و برخی از آن ها به علت گستردگی و نفوذ حرکت خود دارای مکتبی ذیل مکتب حضرت امام (ره) هستند.

وی ادامه داد: یکی از افرادی که ذیل مکتب امام حرکت کرد شهید حاج قاسم سلیمانی است، که به دلیل شاخص‌های متعدد این شهید عزیز، مقام معظم رهبری تاکید دارند که ایشان را تحت عنوان یک فرد ندیده و به عنوان یک مکتب باید دید.

فرماندار تفرش به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مکتب حاج قاسم می‌فرمایند: «یک جمله عرض کردیم، گفتیم «مکتب سلیمانی». شهید سلیمانی یک مکتب شد یا یک مکتب بود و اگر بخواهیم آن چیزی را که اسمش را میگذاریم «مکتب سلیمانی»، در یکی دو جمله‌ی کوتاه تبیین کنیم، باید بگوییم این مکتب عبارت است از «صدق» و «اخلاص». این دو کلمه در واقع عنوان و نماد و نمایه‌ی مکتب سلیمانی است.»

اتابکی مکتب سلیمانی را برگرفته از ولایت مداری عنوان و تصریح کرد: مکتب سلیمانی امروز، مکتب بزرگی است که بر گرفته از ولایت مداری و استکبار ستیزی آن شهید است می‌تواند هر یک از جوانان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل کند.

وی ادامه داد: به دلیل اخلاص، مجاهدت خالصانه و صادقانه، یاور محرومان و پای کار نظام بودن شهید سلیمانی که بزرگ شده مکتب انقلاب اسلامی است، شهید سلیمانی را ماندنی کرده و تا ابد زنده است.

فرماندار تفرش مکتب حاج قاسم را شهیدپرور توصیف کرد و گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی، شهیدپرور است، از طریق جوانان باید در جامعه تبیین و به ولایت‌پذیری و مردم‌داری این شهید توجه خاص شود.

اتابکی به وصیت‌نامه شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد: در بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی آمده است که: «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).»

وی یکی از دلایلی که در وصیتنامه سردار ایران حرم نامیده شده است را اینگونه تشریح کرد: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیّع است؛ و به دلیل وجود ولایت و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت و جهان اسلام به عنوان مرکز فرماندهی مورد توجه جهان اسلام و کشورهای جهان است.

فرماندار تفرش ادامه داد: ایران به دلیل نقش اساسی در جهان، مرکز تشیع علوی و به گفته شهید سلیمانی قرارگاه امام حسین(ع) است، تفکر حاکم بر مردم، حسینی است؛ یعنی مردم حاضرند در مقابل ظلم و مستکبران جهان خون بدهند، ولی تسلیم ظالم نشوند. که این امر را امروز در غزه قهرمان شاهد هستیم.

اتابکی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، تاکید دارند که ایران حرم است، یعنی حکمرانی اسلامی و ولایت فقیه توسط ایران اسلامی باید در جهان گسترش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 11 =