حضور ۴ هزار دانش آموز در مدارس تفرش در سال جاری

حسین حبیبی گفت: امسال حدود 4 هزار دانش آموز و نوآموز در سطح مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 86 درصد در مدارس شهری و 14 درصد در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند.

حسین حبیبی مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ تعداد دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۲ در مدارس شهرستان تفرش را اعلام کرد و گفت: امسال حدود ۴ هزار دانش آموز و نوآموز در سطح مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۸۶ درصد در مدارس شهری و ۱۴ درصد در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند.

حبیبی تعداد دانش آموزان پایه اول را نسبت به سال گذشته بدون تغییر عنوان و اظهار کرد: تعداد دانش آموزان پایه اول حدود ۳۳۰ نفر است که تقریبا بدون تغییر نسبت به سال گذشته است.

مدیر آموزش و پرورش همچنین درصد دانش آموزان پسر و دختر را به صورت نسبتاً مساوی اعلام کرد.

وی به همت خیرین و اداره نوسازی اشاره کرد و افزود: به همت خیرین و اداره نوسازی کمبود فضای آموزشی در شهرستان وجود ندارد، فقط تعدادی از مدارس روستایی نیاز به دیوار کشی و تعمیرات جزیی دارند.

حبیبی ادامه داد: امسال با حضور گروه‌های جهادی بسیج دانش آموزی، همکاران و عوامل اجرایی در مدارس بخشی از زیباسازی و شاداب‌سازی انجام شده و بخشی دیگر درحال پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش همچنین میزان سرانه سالن ورزشی برای دانش آموزان را نزدیک به میانگین جهانی و اول استان ارزیابی و عنوان کرد: با توجه به سرانه استان مرکزی که برای هر دانش آموز ۶۰ سانتی متر مربع است این شهرستان حدود ۴۵.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز را دارد.

وی وجود برخی کمبودها در تجهیز مدارس را عنوان و تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در سال جاری برای مدارس روستایی و شهری به خصوص هنرستان‌ها تجهیزات خوبی در نظر گرفته شده است اما همچنان کمبودهایی وجود دارد.

حبیبی به ترک تحصیل دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۸ دهم درصد دانش آموزان در شهرستان تفرش در دوره دوم متوسطه ترک تحصیل می‌کنند که علل آن اکثرا در دختران ازدواج و در پسران جذب بازار کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =