جمع آوری بیش از ۶۷۰ سگ در تفرش

قنبری از تعداد بالای سگ‌های جمع شده از سال 1400 تاکنون گفت: در سال 1400 حدود 280 قلاده، در سال 1401 تعداد 328 قلاده و در چندماهه اول سال 1402 حدوداً 70 قلاده سگ جمع آوری شده است.

قنبری شهردار تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد توسط نیروهای شهرداری گفت: اتلاف سگ‌های ولگرد ممنوع شده است و تنها جمع آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار شهرداری است.


قنبری اظهار کرد: طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد به صورت یک هفته در میان صورت می‌گیرد که معمولاً با تماس شهروندان و شناسایی مناطق تجمع نسبت به جمع آوری سگ‌ها اقدام می‌شود.


شهردار تفرش ادامه داد: بعد از جمع آوری، این حیوانات در بیرون از شهر رهاسازی می‌شوند.


وی به عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اشاره و تصریح کرد: عقیم سازی به علت هزینه‌بر بودن برای شهرداری مقدور نیست؛ عقیم‌سازی در بلند مدت برای کم کردن تعداد سگ‌ها کارآمد است ولی از ترس مردم چیزی کم نمی‌کند.


قنبری از تعداد بالای سگ‌های جمع شده از سال ۱۴۰۰تاکنون گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸۰ قلاده، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۲۸ قلاده و در چندماهه اول سال ۱۴۰۲ حدوداً ۷۰ قلاده سگ جمع آوری شده است.


شهردار تفرش از آماده سازی مکان مناسبی جهت نگهداری سگ‌های ولگرد گفت: با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی زمینی در حاشیه شهر فراهم شده است که بعد از برآورد هزینه توسط کارشناسان شهرداری اقدام به فنس کشی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از سگ‌های جمع آوری شده دارای صاحب هستند بیان کرد: تعدادی از سگ‌های جمع آوری شده دارای صاحب بوده‌اند که بعد از مراجعه صاحبان سگ‌ها از قرنطینه خارج شده و تحویل افراد می‌شوند.


قنبری به آمادگی شهرداری برای جمع آوری سگ‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره ۳۶۲۲۲۰۱۸ واحد خدمات شهری تماس گرفته و شکایت خود از حضور سگ‌های ولگرد را مطرح کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =