انقلاب به واسطه مساجد پیروز شد

حجت الاسلام اجرایی بیان کرد: اولین کار مسجد عبادت است اما بعد از آن تربیت است؛ افرادی که انقلاب را به پا کردند در همین مساجد رشد پیدا کردند؛ انقلاب به واسطه مساجد پیروز شد.

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان تفرش در روز سه‌شنبه همزمان با روز بزرگداشت مساجد در جمع نمازگزاران و هیئت امنای مساجد تفرش در محل مسجد جامع شهرک امام خمینی(ره) ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله و در پیش بودن شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: در سوره مبارکه بقره آمده است:«وَإِذْ یَرْفَعُ إِبْرَاهِیمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَإِسْمَاعِیلُ» حضرت ابراهیم علیه السلام و پسرش اسماعیل علیه السلام افتخارشان خادمی مسجد بود؛ همه باید افتخار کنند که خادم مسجد باشند.

حجت السلام اجرایی اظهار کرد: در تعبیری از قرآن آمده است: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ» عمران و آبادی مسجد به سنگ، چوب، آجر و سیمان نیست بلکه با آدم‌هاست.

امام جمعه تفرش ادامه داد: مسجد آباد به زیبایی ظاهری نیست به آبادی معنوی آن است.

وی بزرگترین معجزه بعد از قرآن را مسجد عنوان و تصریح کرد: زمانی که پیامبر از مکه هجرت کردند و به مدینه آمدند اولین ماموریتشان مسجد سازی بود؛ هنگام ورود مسجد قباء و سپس مسجد النبی را ساختند؛ مسجد النبی به محل اجتماع مسلمین و عبادت تبدیل شد.

حجت الاسلام اجرایی بیان کرد: اولین کار مسجد عبادت است اما بعد از آن تربیت است؛ افرادی که انقلاب را به پا کردند در همین مساجد رشد پیدا کردند؛ انقلاب به واسطه مساجد پیروز شد.

امام جمعه تفرش با اشاره به آیه الکرسی گفت: در آیه الکرسی آمده است:«اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» کسانی که ولی آنها خدا شد از تاریکی به سمت نور حرکت می کنند؛ با حضور در مساجد از ظلمت و تاریکی به سمت نور می‌توان حرکت کرد.

جذابیت مساجد برای کودکان

وی افزایش جذابیت برای کودکان در مساجد را مهم دانست و بیان کرد: مساجد برای کودکان باید جذاب باشد تا زمان حضور در آن لذت ببرند و دل‌هایشان نورانی شود.

حجت السلام اجرایی چند راهکار برای جذابیت در مساجد را عنوان وادامه داد: داشتن پذیرای کوتاهی مانند چای یا شربت، بوی خوش در مساجد، فرش‌های تمیز جز مواردی است که باید در مساجد رعایت شوند.

امام جمعه تفرش دلیل نامگذاری ۳۱ مردادماه به نام مساجد را تصریح کرد: ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸ برابر ۲۱ اوت مسجد الاقصی در بیت المقدس  توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و بخش اعظمی از مسجد الاقصی در آتش سوخت.

وی اولین کار در مساجد را عبادات دانست و تصریح کرد: خواندن سه وعده نماز در مسجد اولین کار مسجد است، مسجد باید محل معنویت برای کودکان و نوجوانان باشد، از جمله شرکت در کلاس‌ها تربیتی و همچنین داشتن صندوق قرض الحسنه در مسجد باعث جذب اهالی به مسجد می‌شود.

حجت الاسلام اجرایی به  حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام اشاره و خاطر نشان کرد: امیرالمومنین فرمود:«مَنِ اختَلَفَ إلى المَسجِدِ أصابَ إحدَى الثَّمانی …..» هر که به مسجد آمد و شد کند به یکى از این هشت چیز دست یابد: یافتن برادرى به خاطر خدا ، یا دانشى جدید ، یا آیتى محکم ، یا رحمتى که آن را چشم به راه بود ، یا سخنى که او را از هلاکت برهاند ، یا شنیدن جمله اى که او را به هدایت رهنمون شود ، یا آن که گناهى را از ترس و یا شرم ترک گوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =