ولی فقیه عالمی ست که وارث حکومت انبیا و اهل بیت می شود

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام با اشاره به نبود ولی و امام در عصر حاضر توضیح داد: در عصر کنونی که امام در دسترس مردم نیست تا با او بیعت کنند با جانشین او بیعت کنند و عالمی که وارث حکومت انبیا و اهل بیت می شود ولی فقیه است.

حجت الاسلام اکبر آقا محمدی رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام هادی علیه السلام و عید سعید غدیر گفت: غدیر پیوند عمیق و ناگسستنی با نبوت دارد یعنی امامت همان تداوم نبوت است؛ دلیل امامت و ولایت، نگهداری و محافظت از دستاوردهای نبوت پیامبران است.


حجت الاسلام آقا محمدی اظهار کرد: اگر مسئله امامت وجود نداشت و پایه‌ریزی نمی‌شد و خداوند تبارک و تعالی دستور به پیامبر مکرم اسلام نمی‌داد؛ دستاوردهای۲۳ ساله نبی مکرم اسلام از بین می‌رفت.

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام افزود: اولین نکته این است که امامت تداوم نبوت و از معقوله آسمانیست و نه زمینی؛ به این معنا که امامت به امر خداوند انجام می شود نه مردم؛ این مسئله همان انتصاب است نه انتخاب.

وی با بیان اینکه امامت، انتصابی است، ادامه داد: امامت برگرفته از معقوله نبوت است. همانگونه که پیامبر را باید خداوند انتخاب کند جانشین پیامبر هم باید خداوند انتخاب و انتصاب و به عنوان حاکم اسلامی به مردم معرفی کند.

حجت الاسلام آقامحمدی با بیان ابن مطلب که غدیر، موضوعی ساده ای نیست باید به مردم ابلاغ شود تا تکمیل رسالت شود، اظهار کرد: پیامبر اسلام در هوای گرم دستور دادند آنهایی که رفته اند برگردند و صبر کنند آن هایی که نرسیده اند برسند و در اجتماع ۱۲۰ هزار نفری موضوع بیعت با امامت را مطرح کردند؛ همه زنان و مردان بیعت کردند.

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام عنوان کرد: در غدیر، مردم با امام زمان خودشان بیعت کردند، در هر زمانی برای مردم امامی است که باید با امام خودشان بیعت کنند؛ در حال حاضر که غیبت کبری است و مردم از وجود امام محروم هستند مسئله بیعت به جانشینان امام موکول می‌شود.

وی ادامه داد: جانشینان امام را حضرات معصومین علیه السلام معرفی کرده اند که همات علمای اهل تشخیص، تقوا، اجتهاد و علمایی که از امیال و هوس های دنیوی دور هستند.

حجت السلام آقامحمدی تصریح کرد: در روایت هایی از امام حسن عسکری علیه السلام، امام صادق علیه السلام، نبی مکرم اسلام آمده است که علما، حاکمان و امینان مردم هستند.

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام با اشاره به نبود ولی و امام در عصر حاضر توضیح داد: در عصر کنونی که امام در دسترس مردم نیست تا با او بیعت کنند با جانشین او بیعت کنند و عالمی که وارث حکومت انبیا و اهل بیت می شود ولی فقیه است.

وی ادامه داد: ولی فقیه فردی جامع الشرایط یعنی اهل تقوا، فقه و عدالت است؛ ولایت فقیه تداوم امامت و انتصابی است نه انتخابی؛ چرا که اگر انتخابی بود احتمال خطا و اشتباه وجود داشت. اما چون از طرف ولی خدا و امام معصوم، انتصاب است تداوم دهنده امامت و نبوت است.

حجت الاسلام آقا محمدی خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل فرمودند : ((تکذیب ولایت فقیه تکذیب انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام است.)) در حاضر اگر کسی بخواهد با رسول خدا صلی علیه وآله، امیرالمومنین علیه السلام و امام معصوم بیعت کند با ولی فقیه بیعت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + سیزده =