مبادا شکایت کنید

شهید محمد ابوالمعصومی در بخشی از وصیتنامه خود در توصیه به خانواده گفت: مبادا شکایت کنید! مبادا جمله‌ای بر زبان بیاورید که از قدر و قیمت شما، بکاهد و حال، شما ای زحمت‌کشان من، مبادا بعد از من ناراحت باشید! مبادا کلمه‌ای بر زبان جاری سازید که نشانه ناراحتی شما باشد.

شهید محمد ابوالمعصومی ، فرزند عیسی در پانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۴۱، در روستای جلایر از توابع شهرستان علم و ادب و فرهنگ تفرش و در خانواده‌ای روستایی و کشاورز زاده دیده به جهان هستی گشود.

تا او را خوب نگاه کنند و به عشق پیغمبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نامش را محمد بگذارند و او را در مسیر تربیت پیامبر‌اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) قرار دهند تا دست از دین نکشد و تا پای جان شیرینش در دفاع از اسلام و پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) کوشا باشد.


محیط پاک و بی‌آلایش روستا و پدری زحمت‌کش و سخت‌کوش و مادری پاک دامن، خوش مشرب و عاشق اهل بیت(علیهم السلام)، همه و همه شرایطی را فراهم نمود تا ذره ذره وجود محمد با صداقت، پاکی، عشق، و ایمان عجین شود.


در ایامی که از تحصیلات فارغ می‌شد، همراه پدر به کوه و مزرعه می‌رفت تا در کسب روزی، همسفر او باشد.

تشنگی، آفتاب سوزان و استواری و صلابت کوه، از او نوجوانی محکم، با اراده و پولادین ساخت و پس از حضور در عرصه‌های نبرد حق علیه باطل، خشم خویش را ارزانی متجاوزین و مهرخود را نیز نثار هم‌سنگرانش نمود.


در دبیرستان پانزده خرداد روستای کندج، دیپلم گرفت و بلافاصله به ‌عنوان سرباز ژاندارمری، راهی میدان‌های نبرد شد و پس از ۲۰ ماه حضور مستمر و بی‌وقفه، در تاریخ ۰۱/ ۱۱/ ۱۳۶۳ در پاسگاه زید به جمع شهیدان همیشه شاهد پیوست.


پیکر شهید خاک روستایش را معطر و روشن ساخت.

وصیتنامه شهید:

به نام خداوند قادر متعال، پاسدار خون شهیدان.
سلام بر حجت حق، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام(قدس سره) امت که چون مسیح، مردگان را زنده کرد!


پدرو مادر گرامی و عزیزم، سلام! ای عزیزان من، شماها مسئولیت خود را در مورد بنده به جا آوردید و مشقت بسیار تحمل کردید. خدا ان‌شاء‌الله از شما راضی شود.


پیام من این بود. مبادا شکایت کنید! مبادا جمله‌ای بر زبان بیاورید که از قدر و قیمت شما، بکاهد و حال، شما ای زحمت‌کشان من، مبادا بعد از من ناراحت باشید! مبادا کلمه‌ای بر زبان جاری سازید که نشانه ناراحتی شما باشد.


پدر و مادرم و برادران و خواهران عزیزم! چون کوه در مقابل سیل‌ها و طوفان‌ها پایدار باشید. نکند پیش دشمن با نگرانی خود، روح مرا عذاب دهید.

پس کسی که آخر راه را ببیند و در آن راه گام نهد، هیچ جای نگرانی نیست. انسان در جایی باید نگران باشد که به آرزوی خود نرسد.


با آرزوی نابودی کفر جهانی و عمال آن در تمام جهان و به امید پیروزی لشکریان حق و ظهور هرچه زودتر حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و طول عمر امام(قدس سره) امت.

شادی ارواح طیبه‌ی شهدا و امام شهدا صلوات

2 نظر

  • سلام
    یک شهید دیگر هم همنام ایشان هست اهل اراک .
    من هم با تصویری که در سایت شما هست اطمینان پیدا کردم.
    اما بعد با جستجو در سامانه ملی شهدا و سایت شهدای ارتش و مخصوصا سایت شهود -کنگره شهدای استان مرکزی به این نتیجه رسیدم که عکس فوق عکس شهید ابوالمعصومی اهل اراک است‌ در حالیکه مشخصات گوشه پایین آن متعلق به شهید اهل تفرش است .

    اگر شما این اطلاعات را تایید می کنید لطفا این عکس بنر بالای مطلب را اصلاح کنید . چون سایت شهدای ارتش هم به اشتباه افتاده اند‌ .
    Shahidd.blog.ir

    • سلام ممنون از تذکری که دادید، بعد از بررسی ها مشخص شد عکس این دو شهید اشتباه شده است. من اصلاح را در سایت انجام دادم و سعی میکنم با مسئول سایت شهود ارتباط بگیرم. تشکر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =