فتح خرمشهر حاصل مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و صبر بود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اذعان کرد: فتح خرمشهر حاصل مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و صبر بود؛ برای ادامه انقلاب نیز همینگونه و حتی بیشتر باید به این ویژگی ها عمل کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ندای تفرش؛ سید مجتبی آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی در مراسم گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در تفرش ضمن گرامیداشت این روز، فتح خرمشهر را فتح الفتوح دانست و گفت: در این روز رشادت های شهدا، زحمات امام راحل و تمامی کسانی که برای ایران زحمت کشیده اند را یادآوری کنید.

آل یاسین اظهار کرد: زمانیکه از پیروزی صحبت می شود به علت آن است که دشمن به اهداف خود در دوران انقلاب و دفاع مقدس نرسید.

وی ویژگی های پیروزی در دفاع مقدس را اینگونه عنوان کرد: مهمترین ویژگی ایمان به خداوند باعث پیروزی در برابر کشور های بزرگ و ابر قدرت های زیادی که در مقابل ایران اسلامی قرار گرفته اند شد؛ ایمانی که در وجود تمام شهدا و رزمندگان قرار داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی ادامه داد: دومین ویژگی در پیروز حضور مردم در صحنه بود؛ که اگر آنان نبودند معلوم نبود انقلاب چه سرنوشتی خواهد داشت.

آل یاسین تصریح کرد: ویژگی بعدی داشتن رهبری فرزانه بود که این انقلاب را به نتیجه رساند؛ بسیاری از کشورها انقلاب کردند و بسیاری در حال تلاس هستند اما به دلیل نداشتن یک رهبر به نتیجه نرسیده اند.

وی امید به خدا را رمز موفقیت دانست افزود: امام خمینی(ره) فرمود برای خدا کار کنید تا نتیجه کار تا ابد بماند؛ در بررسی عملیات های کربلای ۴ و ۵ فرماندهان جنگ گفتند در کربلای ۴ امکانات، نیروهای مناسب داریم و این شاید دلیلی برای امید کمتر به خدا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اظهار کرد: اخلاص یعنی کار فقط برای خدا است و مسئولین دقت کنند برای غیر خدا قدمی برندارند و در کارها کم کاری نکنند که خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَهَ نشوند؛ این دنیا زودگذر است.

آل یاسین با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که فرمودند فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است، گفت: افرادی که به ارزش ها، اعتقادی ندارند قطعا وطن پرست هم نیستند؛ اگر به ایرانی بودن خود افتخار می کنید به دلیل هویتی است که اسلام و دین به آن داده است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر یک مسئله عادی نیست بلکه مافوق طبیعت است امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ در جایی دیگر باز اشاره فرمودند هماهنگی ارتش، سپاه و بسیج در صحنه پیکار پشت دشمنان را درفتح خرمشهر شکست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اذعان کرد: فتح خرمشهر حاصل مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و صبر بود؛ برای ادامه انقلاب نیز همینگونه و حتی بیشتر باید به این ویژگی ها عمل کرد.

آل یاسین به سخنان رهبرمعظم انقلاب که فرمودند خرمشهرها در پیش است اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند عرصه، عرصه نظامی نیست و خیلی سخت تر از عرصه نظامی است.

وی تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب تعقیبات بعد از نماز تلاش در فضای مجازی است؛ مسائل و مشکلات، آشوب ها و اغتشاشاتی که در کشور است از عدم توجه به جهاد تبیین است

آل یاسین راه موفقیت را تبعیت از رهبری عنوان کرد: تبعیت کامل با صبر، توکل، اقدام به موقع و اندازه میسر خواهد شد.

وی مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب را به همگان توصیه و خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم یک نکته ویژه دارد؛ خودسازی و آمادگی برای ظهور است که نکته ای ارزشمند است.

از دیگر برنامه های روز بزرگداشت سوم خرداد خیرمقدم فرماندار تفرش، اجرای دکلمه خوانی شهدا و تقدیر از دست اندرکاران و خادمین اجلاسیه شهدای تفرش بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =