رعایت تقوا مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است

امام جمعه فرمهین گفت: وظیفه یکایک ما به عنوان منتظران واقعی مشخص شده است که وظیفه داریم تقوای عصر غیبت و انتظار ظهور را رعایت کنیم.

حجت الاسلام رضا یعقوبی، امام جمعه فرمهین در گفتگو فراهان خبر با اشاره به اینکه امروز همه ما به شیعه بودن و زندگی در عصر امامت امام زمان(عج) افتخار می‌کنیم، گفت: از رساله حقوق امام سجاد (ع) پیرامون حقی که برخی افراد و اعمال بر گردن ما دارند و لازم است، حق آن حفظ و تقوای آن رعایت شود، حق امام عصر (عج) است.

وی افزود: امام سجاد (ع) می فرماید؛ «راه درست عمل کردن به وظایف انسان ها در قبال عصر غیبت و ظهور در روایات ائمه بزرگوار(ع) برای همه ذکر شده است و وظیفه یکایک ما به عنوان منتظران واقعی مشخص شده است که وظیفه داریم تقوای عصر غیبت و انتظار ظهور را رعایت کنیم».

یعقوبی با اشاره به اینکه رعایت تقوا و خودسازی مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است، اظهارکرد: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق عنایت بفرماید تا این توصیه امام سجاد(ع) را در زندگی و در حق امام عصر(عج) پیاده کنیم و حق ایشان را رعایت کنیم.

امام جمعه فرمهین گفت: انتظار ظهور و فرج برای مومنان و منتظران واقعی می تواند در قالب صدقه برای سلامتی ایشان، دعا برای ظهور ایشان، دوستی با دوستان ایشان و ائمه بزرگوار(ع) و دشمنی با دشمنان امام عصر(عج) و اهل بیت(ع) و جنگ با دشمنان ایشان و چنگ زدن به ریسمان محبت مهدی فاطمه(عج) و اعتقاد به امامت و ولایت ایشان و افتخار سربازی ایشان باشد.

وی گفت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق عنایت بفرماید حمد وشکر الهی را طبق روایات بجا آوریم و جزء سربازان گوش به فرمان امام عصر(عج) باشیم.

یعقوبی افزود: اگر یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد آن روز را خداوند آنقدر طولانی می کند که حضرت قائم(عج) قیام کند و تمام جهان را صلح احاطه کند.

امام جمعه فرمهین با بیان اینکه همه ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم که اسباب رضایت و خوشنودی آن حضرت را فراهم آوریم، اظهارکرد: ضمن توصیه همه عزیزان به آذین بندی منازل و معابر و خیابان ها و شادی به صورت مجازی و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی، احیاء این روز و اعمال مهم این روز را فراموش نکنید.

وی خاطرنشان کرد: اعمالی چون غسل شب نیمه شعبان، نماز و صدقه برای سلامتی ایشان و دعا و استغفار و زیارت سیدالشهدا(ع) و قرائت دعای توسل و کمیل و نماز جعفر طیار(ع) از اعمال مهم این روز و شب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =