فرماندهی عاشق کشور اما دیدگاه فراملی

امام جمعه تفرش گفت: شهید سلیمانی در عین حال که عاشق کشور بود نگاه فراملی داشت؛ لذا نهضت مقاومت را در منطقه با تلاش‌ها و مجاهدت خود سامان داد.

حجت الاسلام حسین اجرایی امام جمعه تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت:  سردار سلیمانی فردی تراز انقلاب اسلامی بود چراکه دارای ویژگی‌های خاصی بود؛ اولین ویژگی شهید سلیمانی این بود که یک انقلابی عملگرا و واقع‌گرا بود اهل تندروی یا کندروی نبود.

حجت الاسلام اجرایی از زندگی پر از جهاد سردار یاد و اظهار کرد: تمام زندگی شهید در جهاد گذشت، زمانی تشخیص داد در کنار برادر افغانی در مبارزه با طالبان بجنگد و زمانی دیگر تشخیص داد باید در مقابل داعش مبارزه کند که تیمی از مجاهدان را منسجم کرد و در مقابل همه استکبار که در منطقه آمده بودند تا در مسیر توسعه رژیم صهیونیستی تلاش کنند، ایستاد.

امام جمعه تفرش شهید سلیمانی را فرمانده میدان دانست و تصریح کرد: شهید سلیمانی خود را محصور به اتاق فرماندهی نکرده بود تا از آنجا به نیروها و سربازان خود دستور دهد بلکه در میدان جنگ در کنار یاران و سربازانش همانند یک سرباز معمولی لباس می‌پوشید و می‌جنگید.

وی ادامه داد: سردار هم در دفاع مقدس هم در جنگ ۳۳ روزه در مقابل رژیم صهیونیستی جانانه ایستاد و خودش مستقیم با دشمن مبارزه می‌کرد.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه به نگاه فراملی سردار اشاره و بیان کرد: شهید سلیمانی در عین حال که عاشق کشور بود نگاه فراملی داشت و به دنبال مصالح و منافع همه شیعیان و مسلمانان در جهان بود؛ لذا نهضت مقاومت را در منطقه با تلاش‌ها و مجاهدت خود سامان داد.

امام جمعه تفرش به سایر ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: در عرصه فردی سلامت نفس داشت در حدی که کسی تردیدی در اخلاص او نداشت، یک نظامی تمام عیار بود، درک بسیار بالایی در مسائل امنیتی، سیاسی و تحلیل‌ها داشت، گوش به امر ولی خدا، امام و ولایت بود و تلاش می‌کرد مسیری که مد نظر رهبر انقلاب بود را حفظ کند، از نظر مالی پاک بود و به دنبال مسائل دنیا نبود.

وی با اشاره به شرایط حاضر در فلسطین اشاره و تصریح کرد: درهفتاد سال گذشته شرایط فلسطینی‌ها، شرایط مظلومانه‌ای بود، سال‌های سال با سنگ در مقابل اسرائیل که مجهز به مدرن‌ترین امکانات و سلاح‌ها بودند، مقابله می‌کردند؛ اما پشتیبانی معنوی انقلاب اسلامی و آموزش‌هایی که ایران اسلامی به آنان داد باعث خود باوری و ایستادن در مقابل دشمن شد.

حجت الاسلام اجرایی ادامه داد: حدود ۵۵ سال پیش در مدت بسیار کوتاهی ۳ کشور مدعی عربی در مقابل رژیم صهیونیستی نتوانستند مقابله کنند و شکست خوردند، کشوری با آن قدرت امروزه به جایی رسیده است که توانایی مقاومت و مقابله برابر یک گروه مبارز فلسطینی به نام حماس را ندارد.

امام جمعه تفرش در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: این مقاومت در برابر دشمن چیزی نیست جز آموزش‌ها و پشتیبانی‌های شهید سلیمانی که در جهت رشد، هویت و تقویت کشورهای محور مقاومت در عرصه بین الملل رخ داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =