جشن میلاد کوثر در تفرش برگزار شد

همزمان با شب میلاد پر نور و سعادت بانوی دوعالم، صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) جشن میلاد کوثر در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش برگزار شد.

به گزارش ندای تفرش؛ همزمان با شب میلاد پر نور و سعادت بانوی دوعالم، صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) جشن میلاد کوثر در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مردم و مسئولین شهرستانی برگزار شد، حجت الاسلام نکونام به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام نکونام از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) در مورد دختر گرانقدرشان گفت: پیامبر اکرم(ص) در مورد حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: «عزیزترین و محبوب‌ترین انسان‌ها پیش من پیامبر دخترم حضرت زهرا(س) است.»

نکونام با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س) در نزد پدرشان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی بود که پیامبر آنقدر برای آن ارزش قائل بود که شئونات فرزند و پدری را کنار می‌گذاشت و زمانی که در جمع در مقابل دخترش قرار می‌گیرد خم می‌شود و دستش را می‌بوسد.

این استاد حوزه ادامه داد: شخصیت حضرت زهرا(س) به گونه‌ای است که به تعبیر پیامبر(ص) براساس آیه قدسی که خداوند گفته به حضرت فاطمه(س) می‌گوید: «خلقت همه افراد را صدقه سر تو آفریده است.»

وی به احادیثی دیگری از ائمه اظهار اشاره و بیان کرد: امام کاظم(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «ما –ائمه- حجتی بر مردم هستیم و مادرحضرت زهرا(س) حجت خدا بر ما ائمه است.» یا حضرت حجت(عج) در مورد حضرت زهرا می‌فرمایند: «مادر زهرا برای من اسوه حسنه است.»

نکونام با اشاره به جمله معروف سردار سلیمانی که گفت کسی که می‌خواهد شهید شود باید شهید زندگی کند تصریح کرد: این جمله یعنی اول باید شهید باشی تا شهید شوی؛ اگر اخلاق و رفتار ما اخلاق و رفتار شهادت گونه نباشد شهادت نصیبمان نمی‌شود.

این استاد حوزه ادامه داد: امثال شهید سلیمانی که شهادت را درک کرده‌اند و برای رسیدن به آن گریه می‌کنند و به پدر یا مادر شهدا که می‌رسند ملتمسانه تقاضای شهادت می‌کنند؛ این بدان معناست که آنان ارزش شهادت را می‌فهمند و می‌دانند وشهادت چه مقامی به انسان می‌دهد.

وی یاران امام زمان(عج) شدن را مربوط به قبل از ظهور دانست و بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد در زمان ظهور یار امام زمان(عج) باشد باید قبل از ظهور یار ایشان باشد؛ باید لیاقت سربازی را قبل از ظهور پیدا کند و کارهایش امام زمان پسند شود، هیچ وقت خود را از دعا کردن برای امام زمان(عج) دور نکند.

نکونام معرفت را زمینه دستیابی به معنویات دانست و گفت: معرفت زمینه دستیابی به بسیاری از معنویات است؛ این معرفت را با حضور در مجالس حضرت زهرا و توسل به خود ایشان می‌توان درخواست کرد.

این استاد حوزه  با اشاره به معرفت شهید سلیمانی اظهار کرد: این معرفت است که شهید سلیمانی تربیت می‌کند که در مقابل دشمن اشداء علی الکفار باشد و با شنیدن نامش لرزه به تن دشمن افتد و ورق به نفع جبهه مقاومت برگردد؛ همین شهید سلیمانی است که در مقابل خانواده شهدا خضوع و خشوع دارد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی بسیار به حضرت زهرا(س) علاقمند بود و این یعنی به حضرت زهرا(س) معرفت داشتن و حضرت زهرا(س) و انتخاب‌های حضرت را انتخاب کرد.

استاد حوزه در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از ازدواج و زندگی حضرت زهرا(س) برای زندگی خود الگو بگیریم چراکه با عنایت امام زمان و حضرت زهرا(س) است که ایران اسلامی توانسته است ۴۴ سال در برابر اسرائیل و آمریکا بایستد و مقاومت کند.

در ادامه خیرمقدم سرهنگ هاشمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش، اجرای گروه سرود و مولودی خوانی و اهدای جوایز به دختران دارای نام فاطمه، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =