دریافت تسهیلات با مدرک فنی و حرفه‌ای

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پرفسور حسابی تفرش با اشاره به تسهیلاتی که به کارآموزان پرداخت می شود بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پروفسور حسابی تفرش متولی مستقیم ارائه تسهیلات نیست؛ اما برخی از ادارات و بانک‌ها، تسهیلاتی را برروی مدارک فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

فاطمه شعبانعلی فمی سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای پرفسور حسابی شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگاراجتماعی ندای تفرش با اشاره به کارگاه‌های مختلف این مرکز در شهرستان گفت: این مرکز دارای کارگاه مختلف از جمله کارگاه برق، کشاورزی، تاسیسات، PLC و …. است که جمعا شش کارگاه و حدود ۳۳ کلاس آموزشی را شامل می‌شود.

شعبانعلی با اشاره به مخاطبین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: مخاطبین آموزش های فنی و حرفه‌ای شامل: متقاضیان مهارت آموزی، دانش آموزان، دانشجویان، شاغلین، روستائیان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، سربازان وظیفه و افراد دارای معلولیت هستند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تفرش، آموزش را یکی از عوامل اشتغال دانست و تصریح کرد: از افراد متقاضی آموزش های فنی و حرفه ای ۵۰ درصد آن جویای کار هستند که برای ایجاد اشتغال، آموزش یکی از عوامل ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: افرادی که باانگیزه ایجاد شغل در دوره های آموزشی شرکت می‌کنند در صورت شرکت مستمر در دوره های آموزشی، آموزش‌های آنها به اشتغال ختم می شود.

شعبانعلی با اشاره به تسهیلاتی که به کارآموزان پرداخت می شود بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پروفسور حسابی تفرش متولی مستقیم ارائه تسهیلات نیست؛ اما اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت و معدن و تجارت، سپاه پاسداران، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی و برخی از بانک ها تسهیلاتی را برروی مدارک فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تفرش به آموزش در سطح روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: درسال گذشته دوره آموزشی پرورش دهنده زنبور عسل در سطح روستا اجرا گردید و در سال جاری هم دوره بازاریابی و کارآفرینی را برای روستاها برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =