خدمتگزاری به مردم بزرگترین مقام خداوند به انسان است

نماینده مردم تفرش گفت: نام پرفسور حسابی باقی می‌ماند چراکه ایشان در سرنوشت بشریت و تولید علم ید طولانی داشت. که این هم برای خدا و خدمت به مردم بود.

ولی اله بیاتی در مراسم بزرگداشت پرفسور حسابی با طرح این سوال که  چرا بعضی از انسانی‌ها در طول تاریخ نامشان باقی می‌ماند؟ گفت: این ظرفیت در همه انسان‌ها وجود دارد و خداوند متعال آفریده است؛ کسانی که در طول تاریخ بوده‌اند یک هدف داشته‌اند، هدف آنها خدمت به مردم و توکل به خداوند متعال یا خدمت به خداوند متعال بوده است.

وی با اشاره به واقعه کربلا ادامه داد: قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا ماندگار شد چراکه برای خداوند بود؛ کسانی که امام حسین(ع) را شهید کردند اصلا فکر نمی کردند این اتفاق بیافتد.

بیاتی افزود: همانگونه که حضرت زینب(س) گفتند: «ما رایت الی جمیلا» چرا که همه کار برای خدا بود؛ اگر کاری برای خدا باشد در طول تاریخ می‌ماند و امروز اربعین و پیاده‌روی اربعین خود یک درس خودسازی است.

نماینده تفرش به دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ باقی می‌ماند و امروز یمن، لبنان، سوریه و عراق از دفاع مقدس درس گرفته‌اند چرا که رنگ خدایی داشت.

وی افزود: امروز در بزرگداشت پرفسور حسابی نام ایشان باقی می‌ماند چراکه ایشان در سرنوشت بشریت و تولید علم ید طولانی داشت. که این هم برای خدا و خدمت به مردم بود.

بیاتی ادامه داد: هر کدام از ما در هر پست و مقامی می‌تواند با خدا معامله کند و بگوید من برای رضای تو به مردم خدمت می‌کنم؛ خدمتگزاری به مردم بزرگترین پست و مقام خداوند به انسان است.

نماینده تفرش عنوان کرد: کار خوبی که در زندگی پرفسور حسابی بود برنامه ریزی برای خودش بود؛ اگر در زندگی برنامه‌ریزی باشد رشد اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: ما به بزرگان مان نیاز داریم و نباید واگرایی داشته باشیم بلکه باید همگرایی داشته باشیم؛ هر مشکلی در شهرستان است از درمانی، مشکلات اجتماعی و … دورهم جمع شویم تصمیم بگیریم و کمک کنیم و همه تلاش کنیم این شهر آباد شود.

بیاتی پرفسور حسابی را یکی از بزرگان شهر معرفی و خاطرنشان کرد: پرفسور حسابی نمونه یکی از بزرگان شهرستان است که در هر شهر و روستایی نامش بر روی یک مدرسه، کوچه یا دانشگاه زده شده است؛ از چنین شخصیتی کمتر الگو برداری می‌شود ما باید قدر این شخصیت‌ها را بدانیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =