آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) یعنی امتداد غدیر

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش گفت: آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) در ادامه غدیر، عاشورا و رسالت است.

حجت الاسلام اکبر آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک به مناسبت آغاز امامت صاحب الزمان(عج) با اشاره به وظایف منتظران گفت: براساس گفته علماء منتظران در زمان غیبت وظایفی دارند؛ که انتظار معقوله حرکت است.

وی ادامه داد: انتظار به معنا سکون، سکوت و انفعال نیست؛ بلکه انتظار از معقوله حرکت است.

مدیر حوزه علمیه تلاش و جهاد را یکی از ویژگی‌های منتظر واقعی دانست و عنوان کرد: منتظر واقعی امام زمان(عج) شخصی است که دائماً در حال فعالیت، جهاد و تلاش است؛ انتظار به معنای نشستن و دعا کردن نیست.

حجت الاسلام آقامحمدی افزود: منتظر باید اهل مجاهدت در زمینه تهذیب نفس، اصلاح جامعه، مبارزه با فساد و مظاهر شرک باشد.

وی ادامه داد: منتظر واقعی کسی است که در عرصه‌های علم آموزی، اقتصاد، اجتماع، مبارزه با فساد اجتماعی و اقتصادی اهل تلاش، فعالیت و کوشش باشد.

مدیر حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) نیاز به سرباز دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امام زمان(عج) نیاز به سرباز دارد وظیفه واقعی یک منتظر به این معناست که سرباز امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام آقامحمدی به حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) اشاره و تصریح کرد: امام زمان(عج) می‌خواهند بر کل دنیا حکومت کنند و حکومت ایشان یک حکومت بین المللی است پس این حرکت بین المللی نیاز به سربازی بین المللی دارد.

وی ادامه داد: وقتی امام زمان(عج) می‌خواهند با کل دنیا ارتباط بگیرند و کل جامعه را اصلاح کنند پس سربازان ایشان هم باید بین المللی باشند؛ پس تلاش، تذهیب و علم سربازان هم باید در حد بین المللی باشد.

مدیر حوزه علمیه افزود: منتظر واقعی باید اهل مبارزه باشد مبارزه با ائمه الکفری که در قرآن آمده است.

حجت الاسلام آقامحمدی آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) را در امتداد غدیر دانست و اظهار کرد: آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) در ادامه غدیر، عاشورا و رسالت است؛ امام زمان(عج) امید تمام انبیاست، تمام انبیای الهی که آمدند وعده بشارت منجی را داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام اهداف، امید و نتیجه کار انبیاء، اولیا، صلحا، پیامبر اسلام(ص) و حضرات ائمه اسلام(ع) با ظهور حضرت ولیعصر(عج) اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه فقط امام زمان(عج) است که تمام بشارت‌های انبیا الهی را بر روی زمین محقق خواهد نمود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =