اکبر آقامحمدی رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ با تسلیت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، نهضت امام راحل را محصول عاشورای حسینی دانست و گفت:یکی از پایه های اصلی نهضت امام(ره) اسلامیت است؛ هدف قیام امام راحل، احیای شعائر دینی و احیای معارف دین اسلام بود.
آقامحمدی اظهار کرد: با اسلام می توان معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیه السلام را در عرصه جامعه بشری احیا و اجرا کرد.
رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام تفرش، دومین پایه نهضت امام خمینی(ره) را جمهوریت دانست و بیان کرد: امام راحل می فرمود: “ما تو دهنی به آمریکا می زنیم” این امر به پشتوانه حضور موثر و نقش آفرین مردم بود؛ مردم آمدند، حمایت کردند تا معارف و دستورات دین در جامعه زنده شود.
وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند کار آمدی نظام دیده می شود؛ امام(ره) به مردم باور داشت.
آقامحمدی یکی از شاخصه های نهضت امام خمینی(ره) را استکبارستیزی معرفی و عنوان کرد: امام(ره) شعار “نه شرقی و نه غربی” را باور داشت و اسلام را دارای هویت مستقل می دانست؛ اسلام نهادی و جریانی مستقل از شرق و غرب است.
رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام وحدتی را که امام خمینی(ره) همواره به آن تاکید داشتند را موجب پیشرفت دانست و گفت: هر جاکه اختلاف باشد سقوط نیز هست؛ عامل وحدت است که محل تامل، پیشروی، کارآمدی و رشد می شود.
وی تصریح کرد: وحدت کلمه در اسلام لااله الا الله، توحید، ولایت اهل بیت و امیرالمومنین است؛ پیشرفت و کارآمدی اسلام در اعتلای کلمه لا اله الا الله است.
آقامحمدی توضیح داد: زمانی که به فروع و حواشی پرداخته شود اختلاف و سقوط به بار می آورد و تنها عامل پیشرفت، تکامل، کارآمدی و امیدآفرینی در جامعه وحدت است.
رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شخصیت امام خمینی(ره) را اینگونه توصیف کرد: هر شخصیت و متفکری که به زندگی و آثار امام(ره) نگاه کند وی را عبد خدا و مومنی که مجاهد است، می بیند.
وی ادامه داد: امام(ره) فقیه عابد و با تقوا، مجاهدی شجاع در دورانی که قدرت در دست آمریکا و اسرائیل و جریان غرب بود قرآن را از خانه ها و کتابخانه ها بیرون آورد و در جامعه احیا و زنده کرد.
آقامحمدی خاطرنشان کرد: امام (ره) سیاستمداری صادق و زیرک، جهادگری کوشا و پرتلاش، فقیهی با عدالت، بنده ای که جز خدا از کسی نترسید فیلسوف و متفکر جامع الاطراف بود؛ ایشان نه تک بعدی و حتی چند بعدی نبود بلکه شخصیتی جامع الابعاد بود و تک تک آیات الهی به معنای واقعی “من یتوکل علی الله فهو حسبه” را باور داشت.
انتهای پیام/