مشخصات فنی تقاطع غیر همسطح باغیک-تفرش

رئیس اداره ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: اجرای رمپ و لوپ، اجرای سامانه روشنایی، احداث یک دستگاه پل باکسی، بتن ریزی و .... از مشخصات فنی- اجرایی طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش است.

جعفر اویسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ ضمن اعلام بهره‌برداری از طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش گفت: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال از، سال ۱۴۰۱ آغاز گردید.

وی ادامه داد: اما به دلیل وجود معارضین، ضرورت ساماندهی تاسیسات زیربنایی، متغیرهای جوی، مدیریت ترافیک و …. در اجرا و تکمیل این طرح طی بازه زمان اعلامی، تاخیراتی به وجود آمد.

اویسی با یادآوری این نکته مهم که غالب آیتم‌های ملحوظ در این طرح اجرا شده، تاکید کرد: برخی از اقدامات تکمیلی طرح از جمله شانه سازی، نصب تابلو و علائم، خط کشی و … نیز در حال اجراست که بزودی به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خصوص مشخصات فنی پروژه عنوان کرد: اجرای رمپ و لوپ(جهت هدایت ترافیک به محورهای باغیک- تفرش و سلفچگان- ساوه)، اجرای سامانه روشنایی به طول ۲.۸ کیلومتر، احداث یک دستگاه پل باکسی به طول ۳۲ متر، بتن ریزی با حجمی بالغ بر ۳ هزار مترمکعب، اجرای آسفالت با حجمی افزون بر ۳ هزار و ۶۰۰ تن، عملیات خاکبرداری با حجمی بیش از ۶۰ هزارمتر مکعب و …. از مشخصات فنی- اجرایی طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش است.

جعفر اویسی در بخش دیگر از این خبر به اهداف اجرایی این پروژه اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه تقاطع باغیک-تفرش از نقاط مستعد حادثه در سطح راههای استان بود، با ارتقا این تقاطع به غیر همسطح، ضمن ایمن سازی محور قدیم سلفچگان- ساوه، تداخل ترافیکی در محور باغیک- تفرش نیز مرتفع شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محور باغیک-تفرش، از شریانهای ارتباطی با شهر تفرش و همچنین به دلیل وجود باغات و آب و هوای معتدل از ترافیک چشمگیری به ویژه در ایام مناسبتی سال و روزهای پایانی هفته برخوردار است.

لازم به ذکر است آیین بهره برداری از طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک-تفرش ، در روزهای گذشته با حضور استاندار و مسئولان استانی و محلی استان قم برگزار شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =