مشخصات فاز اول توسعه آرامگاه پرفسور حسابی

رئیس شورای شهر تفرش گفت: پروژه توسعه آرامگاه پرفسور حسابی از سال 1394 آغاز شد، که فاز اول آن با مبلغ بیش از 10 میلیارد تومان و فضاسازی در متراژ 2 هزار و پانصد مترمربع در شهریور 1403 به بهره‌برداری رسید.

سعید احمدجعفری در مراسم بزرگداشت و آیین بهره برداری از فاز یک طرح توسعه آرامگاه پرفسور حسابی گفت: پروژه توسعه آرمگاه از سال ۹۴ توسط میراث فرهنگی شهرستان آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، فضای حدود ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع در کمیسیون ماده ۵، کاربری آن به گردشگری تغییر یافت.

رئیس شورای شهر تفرش افزود: در سال ۹۸ با مصوبه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تایید استان پروژه از میراث فرهنگی به شهرداری تفرش منتقل شد.

احمدجعفری با اشاره به فاز اول پروژه محوطه آرامگاه اظهار کرد: از مرداد سال ۱۴۰۰ متراژ ۲ هزار و پانصد متر شروع شد که فاز اول در شهریور ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: باتوجه به طرحی که در مسابقه برنده شده بود فاقد جزئیات فنی بود شهرداری مجدداً طرح دیگری را برای این مجموعه آماده کرد.

رئیس شورای شهر تفرش با اشاره به مشخصات فاز اول بهره‌برداری عنوان کرد: در  فاز اول، ۲ هزار و پانصد مترمربع فضاسازی صورت گرفته است که ۸۶۰ مترمربع فضای سبز مجهز به سیستم آبیاری مکانیزه هوشمند و هزار و ۱۴۰ مترمربع سنگ فرش شده است.

احمد جعفری گفت: برای فاز بعدی پروژه آرامگاه یک سایت موزه هواشناسی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تأمین اعتبارات فاز اول پروژه اظهار کرد: اعتبارات فاز یک این پروژه در مدت ۴ سال مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان بوده است؛ از این مبلغ ۴ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان از خارج شهرستان،  مبلغ ۱ میلیارد و ۴۸ میلیون تومان از اعتبارات سطح استان، مبلغ یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان توسط نماینده شهرستان، مبلغ ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان و مبلغ ۵ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری به آن اختصاص داده شد.

احمدجعفری تبیین رفتاری و شخصیتی مفاخر را برای نسل جوان و نوجوان ضروری دانست و بیان کرد: اگر ما مفاخر خود را برای نسل امروز تبیین رفتاری و شخصیتی نکنیم، نمی توانیم الگوهای مناسبی برای آنها معرفی کنیم؛ شخصیت پرفسور از کودکی تا انتهای زندگی ایشان قابلیت این را دارد که در بسیاری از مراسمات گفته و تبیین شود.

رئیس شورای شهر تفرش در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی بزرگداشت مفاخر شهرستان تفرش تأسیس شده است و در شورای اسلامی شهرستان مستقر است که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده این دبیرخانه در طول سال فعال خواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =