بخش مهمی از آوازه تفرش از پرفسور حسابی است

استاندار مرکزی گفت: پرفسور حسابی متولد تفرش نبودند اما وصیتی که ایشان برای دفن شدن در تفرش کرد؛ نام تفرش را پرآوزه کرد.

فرزاد مخلص الائمه در مراسم بزرگداشت پرفسور حسابی گفت: کاری که در این مجموعه انجام شد در یک همفزایی در بین بخش‌های مختلف شهری و استان شکل گرفت و یکی از مراحل مهم توسعه آرامگاه و مجموعه پرفسور حسابی اجرا شد.

وی با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تفرش ادامه داد: براساس گفته رئیس شورای شهر مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی که هزینه شده در واقع همه توسط مردم بوده است؛ چه آنچه دولت آورده است از منابع مردمی بوده و چه آنچه شهرداری آورده است از مالیات مردم بوده است که پول مردم در یکی از حوزه‌های مهم مربوط به هویت شهر تفرش و هویت استان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی در حوزه عمران استان در دو سال اخیر یعنی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمران و آبادانی استان مرکزی در جای جای استان هزینه کرده است.

مخلص الائمه با اشاره به رشد چند برابری سرمایه گذاری در بخش عمران اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مجموعاً مبلغ ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شد و این باعث شده بود که بیش از ۳ هزار پروژه نیمه تمام در استان باشد که با این سرمایه قابل توجهی و رشد چند برابری باعث شد تا تکلیف پروژه‌های ۲۰ ساله و …. در جای جای استان مرکزی معین شود.

وی با اشاره به کمبود آب در شهرستان تفرش عنوان کرد: یکی از معضلات این شهر بحث آب بود، چراکه جمعیت شهری که ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار نفر است به یکباره به ۵۰ هزار نفر می‌رسد و آن هم به دلیل آنست که در برخی آخر هفته‌ها و ایام تعطیلات با حضور مهمانان و تفرشی‌های مقیم سایر شهرها جمعیت شهر به سه برابر افزایش پیدا می کند و این باعث خالی شدن منبع آب بود؛ این یکی از معضلات جدی این شهر بود که با یک سرمایه گذاری قابل توجه مسئله آب تفرش تا سال‌های سال برطرف شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: آبرسانی به تفرش از فاصله حدوداً ۶۰ کیلومتری با سه ایستگاه پرقدرت پمپاژ آب اصلی و سه ایستگاه فرعی، بالغ بر ۱۳۰۰ تیربرق در سخت‌ترین و صعب العبورترین نقاط کوهستان استان و یکی از پیچیده‌ترین پروژه آبرسانی در کل کشور در این منطقه اجرا شد و از منطقه هفتیان آبرسانی انجام شد که ده‌ها روستا در مسیر نیز از این آب بهره‌مند شدند.

مخلص الائمه با اشاره به حضور پرفسور حسابی در تفرش گفت: پرفسور حسابی متولد تفرش نبودند اما وصیتی که ایشان برای دفن شدن در تفرش کرد؛ نام تفرش را پرآوزه کرد.

وی ادامه داد: تفرش بخش مهمی از آوازه و نام خود را از پرفسور حسابی دارد؛ کار بزرگی که خانواده پرفسور حسابی در مجموعه پرفسور حسابی در تهران انجام دادند نام ایشان را زنده نگه داشت.

استاندار مرکزی افزود: هیچ یک از دانشمندان معاصر ایران این کار را نکرد و هیچ نام و یا یادی از آنها نمانده است؛ از اجزای مهم هویتی یک مجموعه نام و یاد آن مسیر است که باید حفظ بشود.

مخلص الائمه از تفرشی‌ها برای پیشرفت شهر کمک خواست و بیان کرد: باید برای پیشرفت تفرش گام برداشت به گونه ای نباشد که فقط از هوا و آسمان آن و … استفاده شود این شهر به کمک تفرشی های برای پیشرفت نیاز دارد و تفرشی‌های مقیم سایر شهرها برای عمران و آبادانی در حوزه های دانشگاهی، گردشگری و … به میدان آمده و برای پیشرفت شهر کار موثری را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: شیعیان بر دو پایه حرکت می‌کنند برپایه امید و آمادگی، که انتظار جمع آن می‌شود؛ انتظار بر خلاف آنچه تصور می‌شود و عده‌ای تلاش می‌کنند تا القا کنند که انتظار یعنی نشستن و کس دیگری برای ما کاری انجام دهد نیست، انتظار همراه با امید و آمادگی و از جنس عمل است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =