ظرفیت بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر مغفول مانده است

نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر مغفول مانده است گفت: استان مرکزی ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را داراست، اما این ظرفیت هر روز هدر می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ به نقل از دیار آفتاب، ولی‌الله بیاتی روز گذشته در نشست با مدیران ارشد توزیع برق استان مرکزی، ضمن تقدیر از تدابیر و زحمات شبانه‌روزی مدیران و کارکنان صنعت برق و همراهی خوب مردم استان برای مشارکت در مدیریت ایام گرم سال گفت: استان مرکزی بیش از ۳۰۰ روز از ۳۶۵ روز سال را از تابش آفتاب برخوردار بوده و ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را داراست، اما این ظرفیت هر روز هدر می‌رود.

وی افزود: با وجود این ظرفیت عظیم در استان مرکزی، اما اقدام گسترده‌ای برای بهره‌گیری از این پتانسیل به منظور تبدیل آن به انرژی‌های تجدیدپذیر در استانی که ۸۲ درصد مصرف برق در حوزه صنعتی و کشاورزی است، به چشم نمی‌خورد و صنایع و کشاورزان با سرمایه‌گذاری در این حوزه ضمن تامین بخشی از مصرف خود، به سودآوری اقتصادی نیز خواهند رسید.

نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان خاطرنشان کرد: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی برای پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی دارد.

بیاتی در پایان از بخش توزیع برق به عنوان پیشانی ارتباط با مردم یاد کرد و به حمایت صنعت برق از این بخش تاکید کرد.

طرح بهینه‌سازی شبکه توزیع برق در ۷۰۰ روستای استان اجرا شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم با تقدیر از مردم و مسئولان و همیاری خوب بخش صنعت و کشاورزی با صنعت برق استان،  گفت: طرح بهینه‌سازی و اصلاح شبکه‌های توزیع برق در قالب طرح بهارستان تاکنون در ۷۰۰ روستای استان اجرا شده است.  

وی خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه فرسوده، جمع‌آوری سیم‌های فرسوده مسی و جایگزینی آن با کابل خودنگهدار، تعویض یا تقویت ترانس‌های روستاها، نصب پست‌های جدید برق و بروزرسانی و پایداری شبکه برق از دستاوردهای اجرای طرح بهارستان در روستاها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس به جهت همراهی با صنعت برق در اجرای طرح بهارستان، ابراز امیدواری نمود در بودجه سال آینده نیز حمایت‌ها از صنعت برق در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم تداوم داشته باشد.

محمودی با بیان اینکه قیمت واقعی برق ۳۰ برابر قیمت فروش فعلی است بیان کرد: در ایران، مصرف برق با یارانه دولتی همراه است و قیمت تمام‌شده تولید برق در ایران بسیار ناچیز است و بدون احتساب هزینه سوخت، هر کیلووات ساعت حدود حداقل ۸۰۰ تومان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =