۱۷ شهریور، آغاز سرنگونی رژیم پهلوی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: 17 شهریور، روزنه امید پیروزی و نقطه عطف تاریخ سازی را در نهضت اسلامی پدید آورد.

وحید هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ ۱۷ شهریور را یکی از روزهای خون بار و مهم در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و گفت: قیام خونین ۱۷ شهویور سال ۱۳۵۷، نقطه عطفی بود در آغاز تظاهرات علیه رژیم پهلوی که باعث شد پایه‌های این رژیم متزلزل شود و ماهیت اصلی حکومت پهلوی و آمریکایی‌هایی که او را بر سرکار آورده بودند مشخص شود و به عنوان یکی از روزهای خون بار و مهم در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شناخته شود.

وی ادامه داد: در این روز، جوانانِ بسیاری جان خویش را از دست دادند تا انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند؛ ۱۷شهریور در عین یادآوری از دست رفتن و به شهادت رسیدن فرزندان ملت، برای انقلاب شکوهمند اسلامی، حیات بخش و سرنوشت ساز بود.

فرمانده ناحیه تفرش افزود: ۱۷ شهریور، روزنه امید پیروزی و نقطه عطف تاریخ سازی را در نهضت اسلامی پدید آورد.

وی حادثه جمعه خونین را آغاز سرنگونی رژیم پهلوی دانست و بیان کرد: هفده شهریور ۱۳۵۷ و بروز جنایتی که رژیم پهلوی انجام داد به نوعی پایان سیاست آشتی ملی و شکاف میان مردم و حکومت شد و باعث از بین رفتن فرصت هرگونه سازش گردید و تلاش‌ها برای سرنگونی رژیم را افزایش داد.

هاشمی حمایت دولت آمریکا از شاه پس از این حادثه را یکی از مسائل تسهیل  کننده در انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت دولت آمریکا از جنایت ۱۷ شهریور باعث شد تا مردم به ذات خبیث آمریکا بیشتر از پیش پی ببرند و مواضع امام خمینی(ره) در برخورد با حکومت در میان مردم تثبیت شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 15 =