قطع برق مشترکان پرمصرف پس از اخطار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: قطع برق مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری پس از اخطار قطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ به نقل از روابط‌عمومی توزیع برق استان مرکزی، محمود محمودی گفت: برق مشترکین تجاری با مصرف بیش از ۲ هزار کیلو وات و مشترکین خانگی با مصرف چهار برابر الگوی مصرف پس از اخطار، قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت خوب و همیاری مردم و  با بیان اینکه ۹۳ درصد مشترکین خانگی استان مرکزی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، افزود: در حالی که ۷ درصد مشترکین بدمصرف خانگی ۲۱ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند و در مرحله اول آن‌ها در اولویت قطع قرار دارند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون به مشترکان پرمصرف اخطار داده می‌شود و در صورتی که این رفتار ادامه یابد، برق آن‌ها در اولویت قطع قرار خواهد گرفت.

محمودی اظهار کرد: امیدواریم که مشترکان پرمصرف هم در مصرف مدیریت کنند تا همه از نعمت برق برخوردار شوند، اما در صورت عدم رعایت حتما با این مشترکان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان، تاکنون برق تعدادی از ادارات پس از اخطار قطع شده است، خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه هیأت‌دولت ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق خواهند شد.

محمودی افزود: اعزام اکیپ‌های صنعت برق به ادارات، بانکها و سایر مراکزی که مردم به عنوان پرمصرف معرفی می‌کنند همچنین در دستور کار شرکت‌ توزیع نیروی برق استان مرکزی قرار دارد.

این مقام مسئول خواستار استمرار مشارکت هموطنان با توجه به گرمای پیشرو در حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق شد و بر لزوم توجه به راهکارهای مهمی مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۱۰ شب تاکید کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =