یک عکس یک گزارش

 حتی کوچکترین زباله که به راحتی در طبیعت و معابر عمومی ریخته می‌شود کم‌کم می‌تواند برای طبیعت و موجودات زنده دردسری عظیم درست کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»؛ فهیمه عباسی در یادداشتی به مناسبت روز جهانی محیط زیست نوشت: طبیعت تفرش یعنی میراثی گرانبها برای همگان، که علاوه بر خود شهروندان، از شهرهای دیگر نیز جهت استفاده از این طبیعت بکر به تفرش سفر می‌کنند.

زیبایی‌های چشم نواز تفرش در فصل بهار و پاکیزگی هوا در تمام طول سال نیز دلیل حضور دائمی گردشگران است.

پس این طبیعت علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری، به اشتغال و کمک معیشت همشهریان نیز می‌تواند کمک کند.

اما همیشه که نباید از مسئولان مطالبه کرد، این بار مطالبه اصلی از مردم است به دلیل  عدم رعایت نظافت در اماکن گردشگری و تفریحی تفرش و ریختن زباله در مکان‌هایی به غیر از سطل زباله است.

ریختن زباله در طبیعتی که متعلق به همگان است علاوه بر از بین بردن طبیعت باعث از بین رفتن حق دیگران و حق الناس است.

تصاویر خود گویای آن است تمامی زباله‌هایی که با فکری همانند آب می‌تواند به همراه خود ببرد، متاسفانه به راحتی در جوی آب‌ها رها می‌شود، این زباله‌ها در انتهای مسیر آب در جایی تجمع می‌کنند که به مرور زمان این زباله‌ها بیشتر و بیشتر شده و با هر بارندگی علاوه بر تجمع آب، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند که هم باعث آزار همسایگان است و هم در تابستان تجمع و ازدیاد مگس و پشه می‌شود؛ که خود نیز افزایش بیماری را به همراه دارد.

 حتی کوچکترین زباله که به راحتی در طبیعت و معابر عمومی ریخته می‌شود کم‌کم می‌تواند برای طبیعت و موجودات زنده دردسری عظیم درست کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =