برخورد قاطع پلیس با فروشندگان موادمحترقه

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس در امنیت و آرامش در جامعه کنار مردم است و با گزارش‌ها در خصوص افراد سودجو در فضای مجازی به جد با فروشندگان و کسانی که رواج دهنده‌ای موضوع هستند، برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش»، احسان آنقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص اتفاقاتی که در پایان سال رخ می‌دهد گفت: استفاده از مواد منفجره در پایان سال نه فقط برای خود فرد بلکه برای افراد جامعه خطرآفرین است.

وی بیان کرد: یکی از حوادث و اتفاقاتی که در چهارشنبه آخر سال که معروف به «چهارشنبه سوری» است، انفجار و آتش‌سوزی در معابر و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا و حوادثی است که در کمین خانواده‌ها است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: جوانان و نوجوانان برای هیجان و سرگرمی از افراد سودجو مواد انفجاری را تهیه می‌کنند و یا روش ساخت این مواد را یاد می‌گیرند و برای هیجان و انفجار بیشتر ترکیب بسته‌بندی مواد منفجره را بیشتر و در نهایت باعث انفجار در خانه و نقص‌عضو یا مرگ به پایان می‌رسد.

آنقی در خصوص امنیت و آموزش در مورد مواد مترقبه در پایان سال عنوان کرد: پلیس به دنبال آرامش و امنیت مردم جامعه می‌باشد و آموزش در خصوص این ماده انفجاری به جوانان، نوجوانان و والدین در فضای مجازی است، لذا پیش گیری از این نوع حوادث برای افراد جامعه یک امر اجتماعی تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته خرید فروش تولید و مصرف مواد انفجاری و محترقه در فضای مجازی و حتی در بازارها عرضه می‌شود، لذا بدون اطلاع والدین از این مواد خطرناک و منفجره در خانه نگهداری می‌شود که منجر به انفجار و تخریب و در نهایت با مرگ ناگهانی به اتمام می‌رسد.


معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: افراد سودجو در سرتاسر استان برای سود بیشتر خود مواد محترقه را به نوجوانان ارائه می‌دهند و هیچ مسئولیتی در قبال انفجار و حادثه به فرد را ندارند.


آنقی اظهار کرد: پلیس در امنیت و آرامش در جامعه به شدت کنار مردم است و با گزارشات در خصوص افراد سودجو در فضای مجازی و سطح استان به جد با فروشندگان و کسانی که رواج دهنده‌ای موضوع هستند برخورد خواهد کرد.


وی گفت: دغدغه پلیس آرامش و سلامت جامعه می‌باشد لذا والدین باید نظارت و هوشیاری خود را نسبت به فرزندان خود دو چندان کنند تا در پایان سال و آغاز سال جدید را با سلامتی برای خود و افراد جامعه در عید ۱۴۰۳ کنار خانواده سپری کنند.


انتهی خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =