توزیع ۵۰هزار اصله درخت در هفته منابع طبیعی در شهرستان تفرش

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: در حدود 50 هزار اصله درخت در طول هفته منابع طبیعی با توجه به حواله‌‎ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با افراد حقوقی و حقیقی نوشته شده است در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

مجتبی مؤمن در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش» با اشاره به هفته منابع طبیعی که از ۱۵ اسفند تا ۲۱ اسفندماه هر سال است، گفت: با آغاز هفته منابع طبیعی در روز اول که روز درختکاری است توزیع نهال در سطح شهرستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به هدف توزیع نهال تصریح کرد: توزیع نهال در جهت توسعه فضای سبز و زراعت چوب انجام می‌شود.

مؤمن ادامه داد: درختانی از نوع صنوبر در بحث زراعت چوب مورد استفاده است که افراد شناسایی شده و حدود ۳۰ هزار حواله برای آنها صادر شده است؛

رئیس اداره منابع طبیعی تفرش نوع درختان جهت توزیع را هم مثمر و هم غیر مثمر عنوان و بیان کرد: درختان غیر مثمر شامل افرا، زبان گنجشک، ارغوان و سرو خمره‌ای است و درختان مثمر شامل بادام، سنجد و توت است که حواله آن صادر شده است.

وی با اشاره به توزیع حدود ۵۰ هزار اصله درخت در سطح شهرستان گفت: در حدود ۵۰ هزار اصله درخت در طول هفته منابع طبیعی با توجه به حواله‌‎ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با افراد حقوقی و حقیقی نوشته شده است در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

مؤمن برنامه های این اداره در هفته منابع طبیعی را برشمرد و اظهار کرد: برخی از برنامه‌های این اداره در طول هفته منابع طبیعی در شهرستان عبارتند از توزیع نهال، میز خدمت در نماز جمعه، حضور در مدارس و فرهنگ سازی کاشت نهال است.

رئیس اداره منابع طبیعی تفرش به بحث جوانی جمعیت در شهرستان اشاره و بیان کرد: با  همراهی دانشگاه تفرش و شبکه بهداشت به تعداد نوزادانی که که در سال ۱۴۰۲ در شهرستان تفرش به دنیا آمده‌اند در محل دانشگاه تفرش غرس درخت انجام می‌شود که آبیاری و مدیریت آن با دانشگاه تفرش است

وی در ادامه به بذرکاری‌های انجام شده در طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره و تصریح کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در مکان‌های مختلف در زمان یخبندان بذرکاری انجام شده است؛این بذرکاری با گونه‌های بادام و بادامچه در کوه دیمینار، حوزه آبکمر، بانکِت‌های احداثی در نقوسان، دلاران و در کنار ذخیره‌گاه جنگی بَنه‌ای در روستای فرک در حدود ۸۰ هکتار بذرکاری انجام شده است.

مؤمن ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاظر نیز یخبندان در سطح شهرستان وجود دارد برنامه ریزی‌هایی با همکاری هلال احمر و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در سطح شهرستان به جهت نهال کاری و بذرکاری گسترده در روستای نقوسان انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی تفرش به پویش سرسبزی با نام سردار سلیمانی اشاره و عنوان کرد: تعداد ۱۰۰ اصله نهال در زندان تفرش غرس خواهد شد.

وی در پایان به شهروندان تفرشی توصیه کرد هر فرد سه نهال غرس کند، خاطرنشان کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در مدت ۴ سال قرار است اجرا شود در روز درختکاری به مردم کاشت نهال توصیه می‌شود که هر ایرانی یا شهروند تفرشی سه درخت غرس کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =