۶۰ دستگاه در حوزه حجاب مسئولیت دارند

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۶۰ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که مکلفند نسبت به انجام وظایف خود در این حوزه فعال باشند.

به گزارش «ندای تفرش» حجت‌الاسلام مصطفی فرخی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی همچنین مساجد، اقدامات مناسبی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

وی در خصوص دوره آموزشی و فرهنگی ستاد امر به معروف بیان کرد: دوره آموزشی انگیزشی طرح ۲۰ ۲۰ در راستای تقویت و گسترش فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه، ویژه برادران و خواهران برگزار شده و ادامه دارد، این طرح در قالب ۲۰ روز در ۲۰ دقیقه تدریس می‌شود.

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: اجرای طرح بازرسی از عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب از اسفندماه سال گذشته آغاز و همچنان استمرار دارد و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۶۰ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که مکلفند نسبت به انجام وظایف خود در این حوزه فعال باشند.

فرخی عنوان کرد: اقدامات لازم در خصوص مقابله با سگ‌گردانی در سطح شهر به منظور ایجاد آرامش و امنیت میان شهروندان نیز در حال انجام است که به واسطه تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این راستا نیز گام‌های موثری برداشته می‌شود لذا با هماهنگی‌های که با فرماندهی انتظامی و پلیس اجتماعی صورت گرفته است حمایت از آمران به معروف توسط پلیس انجام می‌پذیرد.

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را یکی از رویکردهای اصلی این ستاد عنوان کرد و گفت: کسانی که از نظر اجتماعی و فرهنگی دغدغه‌مند هستند و در راستای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش می‌کنند حتما مورد حمایت قرار می‌گیرند، لذا در نشستی که با رئیس قوه قضاییه انجام شده است، در تمام شعبه‌های دادگستری‌های سرتاسر استان یک شعبه مستقیم امر به معروف و نهی از منکر دایر شده است، و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =