افزایش ۸ درصدی بودجه استان مرکزی در سال ۱۴۰۱/ ابرپروژه آب هفتیان تفرش با مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد در حال انجام است

استاندار استان مرکزی گفت: در شهرستان تفرش آب هفتیان ابرپروژه‌ای است که به جهت آبرسانی به شهرستان و روستاهای مسیر انجام می‌شود؛ حداقل مبلغ 350 میلیارد تومان برای این ابرپروژه برآورد شده است که بخشی از آن پرداخت شده و حدود 100 میلیارد تومان هم از قبل هزینه شده است.

به گزارش ندای تفرش؛ همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در شهرستان تفرش و میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها مراسمی در مسجد حسینخانی شهرستان تفرش برگزار شد.

این مراسم که با حضور دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان و مردم برگزار شد.

فرزاد مخلص الائمه استانداری استان مرکزی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و گرامیداشت سالروز حضور مقام معظم رهبری در شهرستان تفرش گفت: جد مقام معظم رهبری در این شهر حضور دارند و جد مادری ایشان که کمتر به آن توجه شده است نیز از امامزاده محمد عابد در مشهد میقان است.

مخلص الائمه اظهار کردند: متاسفانه از این فرصت بزرگ فرهنگی و اجتماعی که در پی سفر مقام معظم رهبری برای شهرستان تفرش و فراهان به وجود آمد استفاده درست نشد، چراکه بسیاری از مفاخر و مشاهیر از منطقه تفرش، آشتیان و فراهان هستند؛ و این عقب افتادگی را باید جبران کرد.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اختصاص مبلغ حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای کارهای عمران در استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان در استان به جهت کارهای عمرانی که عمدتا برای پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های سلامت، آبرسانی، محورهای موصلاتی، ورزشی و … است اختصاص داده شد.

وی به هزینه‌هایی که در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شده است اشاره و بیان کرد: مقداری بیشتری از مبالغ عمرانی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت و از محل مالیات‌های مردم نیز در اختیار دهیاری‌ها گذاشته شد؛ مالیاتی که در استان توضیع می‌شود براساس جمعیت آن شهر است و شهر یا روستایی که جمعیت بیشتر دارد درآمد مالیاتی بیشتری دارد

مخلص الائمه به افزایش ۸ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۵ تا  1400 مجموعاً ۳۲۰۰ میلیارد تومان بودجه وارد استان شده است که بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود ۸ درصد بیشتر از مجموع ۶ سال گذشته است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: طرح نهضت پروژه‌های نیمه تمامی که دولت در کشور آغاز کرده است و با اولویت بندی به پایان می‌رساند که بخشی از آن در سال گذشته و برخی دیگر امسال به پایان می‌رسد.

وی یکی از ابر پروژه‌های استان را در شهرستان تفرش دانست و اظهار کرد: در شهرستان تفرش آب هفتیان ابرپروژه‌ای است که به جهت آبرسانی به شهرستان و روستاهای مسیر انجام می‌شود؛ حداقل مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان برای این ابرپروژه برآورد شده است که بخشی از آن پرداخت شده و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم از قبل هزینه شده است.

مخلص الائمه ادامه داد: تامین آب شرب مهمترین وظیفه دولت است که بزرگترین پروژه عمرانی دولت یک پروژه عدالت محور با عنوان نهضت آبرسانی برای حداقل ۱۰.۰۰۰ هزار روستا در سطح کشور در حال انجام است.

استاندار مرکزی به وضعیت سخت در فلسطین اشاره و تصریح کرد: در فلسطینیان با کمبود مواد غذایی، آب و … روبرو هستند که وضعیت بسیار سختی را برای آنها به وجود آورده است.

وی حمایت آمریکا از اسرائیل با وجود این همه جنایت را چند دلیل عنوان و بیان کرد: یکی از آنها نفوذ یهودیان در آمریکا با عنوان لابی یهودیان در آمریکا موسوم به آی‌پَک  و شورای روابط خارجی آمریکا است؛ که با ثروت زیاد و تسلط به رسانه بسیاری از تصمیمات را سازمان دهی می‌کنند.

مخلص الائمه ادامه داد: مسئله مهم دیگر حضور مسیحیان صهیونیست داخل آمریکا است که جریان پرقدرتی را در اداره می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل حمایت آمریکا از اسرائیل التهاب در غرب آسیا برای آمریکا بسیار مهم است چرا که حیات و ممات آمریکا در این مسئله است.

لازم به ذکر است پس از پایان این مراسم برخی از مردم مسائل و مشکلات خود را با مسئولین، بخصوص استاندار استان مرکزی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =