حفظ آرمان‌ها بر حفظ جان ارجحیت دارد

شهید ابراهیم شعبانعلی علاقه‌ی فراوانی به امام(ره) داشت و کراراً به مادر سفارش می‌کرد که اولین فرزند را، رهبرمان به انقلاب تقدیم کرده است و اگر شما نیز شهیدی به اسلام و انقلاب هدیه کنید، می‌توان گفت که پیرو رهبر هستید.

به گزارش ندای تفرش؛ شهید ابراهیم شعبانعلی فرزند محمد در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۴۷ از پدر و مادری تفرشی در شهرستان آباده دیده به جهان گشود.

پدرش درجه دار نیروی انتظامی بود. شهید روحیه ی عدالت خواهی و مبارزه باکژی‌ها و ناراستی‌ها را از پدر آموخت و در دامان مادری عاشق اهل بیت و مومن، محبت به سالار شهیدان و ائمه معصومین(ع) را به همراه شیر مادر در ذره ذره‌ی وجودش احساس کرد.

شهید شعبانعلی به اقتضای شغل پدرش، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستاهای صلح آباد و فرات از توابع شهرستان زنجان به پایان رساند و با آغاز جنگ تحمیلی در کسوت یک بسیجی نوجوان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و پس از سه نوبت اعزام به مناطق جنگی و ۱۲ ماه حضور در عرصه های پیکار نور علیه ظلمت، در تاریخ ۱۱/۱/۱۳۶۴ در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی تالش در کردستان به خیل شهدای سر افراز پیوست.

شهید علاقه ی فراوانی به امام(ره) داشت و کراراً به مادر سفارش می‌کرد که اولین فرزند را، رهبرمان به انقلاب تقدیم کرده است و اگر شما نیز شهیدی به اسلام و انقلاب هدیه کنید، می‌توان گفت که پیرو رهبر هستید.

شهید شعبانعلی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای سربلندی و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران را از عمده اهداف خود برای حضور در جبهه ها می دانست؛ ضمن اینکه زندگی را دوست داشت، معتقد بود که آن را باید حفظ کرد؛ اما حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اعتقادی، بر حفظ جان ارجحیت دارد.

شب قبل از شهادت ابراهیم، مادر شهید، صحنه شهادت و تشییع فرزند خویش را دقیقاً به همان گونه که اتفاق افتاده بود، در خواب می بیند.

شهید شعبانعلی در گلزار شهدای روستای قلعه نو خرقان که محل خدمت پدرش بود به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =