کاسبی صادق و مردمی که در راه انقلاب به شهادت رسید

حاج اسماعیل رضایی که همراه با طیب اعدام شد از عجیب‌ترین و جالب‌ترین چهره‌های‌ تاریخ معاصر است، که در مورد نقش فعال و اثرگذار شهید رضایی در بسیج مردمی باید تبیین صورت پذیرد.

به گزارش ندای تفرش؛ شهید حاج «محمد اسماعیل رضایی» از افتخارات استان مرکزی و جزو اولین شهدای نهضت اسلامی و از یاران با وفای امام خمینی(ره) بود که در جامعه بازاریان با حسن خلق و انصاف مشهور بود و بزرگان زیادی از جمله شیخ حسین انصاریان از شهید رضایی به عنوان فردی متدین، اهل مسجد و منبر و مقید به کار خیر و حقوق شرعی یاد کرده اند.

کاسب صادق و مردمی مهمترین ویژگی شهید حاج «محمد اسماعیل رضایی» بود.

شهید «محمد اسماعیل رضایی» در کارهای خیر و مومنانه همواره پیش قدم بوده و همچنین این شهید عزیز در کمک به نیازمندان و محرومین همواره پیشتاز بوده و علاوه بر این ویژگی های برجسته این شهید در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری داشته و می توان از او به عنوان یک فرد فعال و برنامه ریز در تشکیلات سیاسی انقلابیون نام برد و جملاتی که مقام معظم رهبری در توصیف این شهید به کار برده اند بسیار قابل توجه است.

نقش فعال و اثرگذار شهید رضایی در بسیج مردمی، سازماندهی هیئت های مذهبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ همواره در تاریخ برجسته است و باید به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 11 =