۳۴۰ هزار دلار ارزآوری از تعاونی‌های تفرش

صادق نظریان گفت: 186 تعاونی در شهرستان تفرش فعال است که 56 واحد تولیدی و 133 واحد توزیعی و خدماتی هستند؛ که تاکنون تعاونی فرش دستباف تفرش حدود 8 تن صادرات به خارج از کشور داشته است که ارزش تقریبی 340 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

صادق نظریان رئیس اداره تعاون، رفاه و کار اجتماعی شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش تعداد تعاونی‌هایی شهرستان را از ابتدای قانون بخش تعاون ۱۸۶ تعاونی اعلام کرد و گفت: در این تعداد تعاونی ۱۴۵۴ نفر با سرمایه ۳۵.۴۹۰.۸۶۰.۰۰۰  ریال به ثبت رسیده است.

نظریان اظهار کرد: از این تعداد تعاونی ۵۶ واحد تولیدی و ۱۳۳ واحد توزیعی و خدماتی و سایر گرایشها هستند.

رئیس اداره تعاون تفرش ارائه خدمات مختلف این تعاونی‌ها را عنوان و بیان کرد: عمده فعالیت این شرکت‌ها در زمینه‌های تأمین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، حمل و نقل، خدمات، سهام عدالت صنعتی و عمرانی، فرش دستباف و کشاورزی است.

وی به ایجاد اشتغال این تعاونی اشاره و تصریح کرد: حضور این تعداد تعاونی به صورت مستقیم و غیر مستقیم  توانسته زمینه شغلی برای ۳۵۶ نفر را فراهم کند.

نظریان نیمی از این تعاونی ها را روستایی اعلام و ادامه داد: بالغ بر ۵۰ درصد این تعاونی در حوزه‌های روستایی است همچنین ۲ تعاونی بانوان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان تفرش تشکیل شده است.

رئیس اداره تعاون به ارزآوری برخی از این تعاونی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون تعاونی فرش دستباف بن نسا تفرش حدود ۸ تن صادرات به خارج از کشور(چین _فرانسه) داشته است که ارزش تقریبی ۳۴۰ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =