وظایف شهروندی در همکاری با پاکبانان

قنبری گفت: شهروندان برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انباشت زباله‌ در سطل‌ها موارد مختلف از جمله تخلیه زباله با کیسه دربسته، قراردادن زباله در ساعت مشخص شده را رعایت نمایند.

قنبری شهردار تفرش در گفتگو با ندای تفرش در مورد ساختمان‌هایی که برای تردد مردم مشکل ایجاد کرده‌اند گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در همه شهرها است ساختمان‌هایی هستند که در مسیرهای اصلی تردد شهری قرار دارند و در این شهرستان نیز وجود دارند، در این زمینه به تعدادی از این ساختمان‌های اخطار داده شده است که یک مورد آن ایمن سازی ساختمان بوده که نصب توری، این مشکل را برطرف کرده است.

قنبری ادامه داد: سایر ساختمان‌ها هم تذکراتی را دریافت کرده اند که به زودی مشکلات را برطرف کنند.

شهردار تفرش اظهار کرد: در آیین‌نامه‌های شهرداری برای سدمعبرها ساختمانی در حال ساخت و ساز جریمه نقدی در نظر گرفته شده است و بیشتر این سدمعبرها با اخطار برطرف می‌شود و تعداد معدودی جریمه می‌شوند.

وی به تخلیه نخاله‌های ساختمانی اشاره و اظهار کرد: شهرداری محل‌هایی را برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته است یکی در کنار پسماند زباله شهری بالاتر از جاده روستای کبوران و دیگری در قسمت ورودی روستای طاد است.


قنبری در پاسخ به سوال بوی نامطبوع و ششستوی سطل‌های زباله در تفرش گفت: ساعت جمع آوری زباله ساعت ۲۳ است و مردم در ساعت ۲۱ زباله‌های خود را در سطل‌های مخصوص قرار دهند تا به موقع جمع آوری شود.


شهردار تفرش بخشی از وظایف شهروندی را همکاری با پاکبانان و مجموعه شهرداری دانست و اظهار کرد: شهروندان برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انباشت زباله‌ در سطل‌ها موارد مختلف از جمله تخلیه زباله با کیسه دربسته، قراردادن زباله در ساعت مشخص شده را رعایت نمایند.


وی ادامه داد: هر شهروند می‌تواند برای ساعتی کوتاه، زباله را در منزل نگهداری کند تا ساعت مشخص در سطل قرار دهد اما اگر هر شهروند بخواهد در هر ساعت زباله خود را در سطل قرار دهد با انباشت زیاد زباله در طول روز مواجه خواهیم شد.


قنبری تصریح کرد: شستشوی سطل‌ها در مسیرهای پرتردد مانند خیابان آیت الله سعیدی و خیابان امام خمینی(ره) و مکان‌های شلوغ جهت برطرف شدن بوی نامطبوع آن‌ها به صورت موردی در حال انجام است.

وی طرح بازیافت زباله خشک را یکی از کارهای در دست اقدام شهرداری عنوان و اظهار کرد: شهروندان در طرح بازیافت زباله‌های خشک که به صورت دو غرفه در سطح شهر مشخص شده بود حمایت‌های لازم را انجام ندادند؛ مقدار زباله تحویل شده توسط مردم بسیار ناچیز بود.


قنبری خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که برای تفکیک زباله انتخاب شده بودند نیز به درستی فعالیت نکرده‌اند و هزینه‌های زباله‌ها پرداخت نشده است؛ در حال حاضر شرکتی برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده است که شهرداری در حال بررسی طرح مطالعاتی آن است.

شهردار تفرش خاطر نشان کرد: شهروندان تفکیک زباله را از مبدا به درستی انجام دهند تا هم در بازیافت و هم در انتقال زباله دچار مشکل نشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 10 =