تجمع نوجوانان عاشورای| فیلم

یازدهمین سوگواره احلی من العسل با حضور جمعی از مسئولین، دانش آموزان، فرهنگیان وعموم مردم روز ششم مرداد ماه مصادف با ۸ محرم، در شهرستان تفرش برگزار گردید.

به گزارش ندای تفرش؛ یازدهمین سوگواره احلی من العسل با حضور جمعی از مسئولین، دانش آموزان، فرهنگیان وعموم مردم روز ششم مرداد ماه مصادف با ۸ محرم، در شهرستان تفرش برگزار گردید.

سوگواره احلی من العسل با هدف زنده نگه داشتن ماه محرم و صفر، لزوم تشریح فلسفه قیام امام حسین علیه السلام و ضرورت الگوسازی شهدای نوجوان و جوان کربلا خاصه حضرت قاسم‌ علیه السلام، هر سال برای دانش آموزان در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ فلسفه «احلی من العسل» این است که حضرت قاسم علیه السلام، این نوجوان شجاع در جواب عموی خود که از او پرسیدند قاسم جان مرگ را چگونه می‌بینی؟ فرمودند: ((شیرین تر از عسل)) جز این نیست که حضرت قاسم به هدف خود و به رهبری و امامت امام زمان خود یعنی حضرت سیدالشهداء علیه السلام ایمان کامل داشت.

از جمله برنامه ها مراسم میتوان به زنجیرزنی، مداحی دانش آموزان، قرائت و امضاء بیانیه هتک حرمت نامه باحضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام و پذیرایی اشاره نمود.

در ادامه لحظات کوتاهی از این برنامه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 17 =