زن روحاً و اخلاقاً باید عفت داشته باشد

امام جمعه تفرش گفت: نجابت و عفت زنان مربوط به چادر نیست؛ زن روحاً و اخلاقاً باید عفت داشته باشد.

حجت الاسلام محمدحسین اجرایی امام جمعه شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش مسئله عفاف و حجاب را یک مسئله واجب شرعی و قانونی دانست و گفت: حجاب در قرآن شریف و روایات به عنوان یک واجب شرعی اشاره شده که قابل تردید نیست همچنین در قوانین نظام جمهوری اسلامی لازم شمرده شده و به عنوان قانون تلقی می‌شود.


حجت الاسلام اجرایی افزود: مردان و زنان ایرانی قبل از اسلام هم نسبت به حجاب حساسیت داشتند و خود را ملتزم به مراعات آن می‌دانستند؛ مخصوصاً اشراف، بزرگان و شخصیت‌های بانو در این کشور نسبت به مراعاتش جدیت داشته و این امری طبیعی بوده است.


امام جمعه تفرش به سنگ نگاره های تخت جمشید اشاره و تصریح کرد: با نگاه به سنگ نگاره های تخت جمشید تصاویر زیادی از زنان را مشاهده می کنید و زنی را بدون حجاب نمی بینید و حتی بسیاری از آنها صورت خودشان را هم پوشانده اند.


وی عنوان کرد: در قضیه ی کشف حجاب که از سال ۱۳۱۴ با دستور رضاخان در اثر سفری که به ترکیه داشت صادر شد و نسبت به اجرای کشف حجاب مصمم بود.


حجت الاسلام اجرایی با اشاره به اولین اقدام رضا شاه که بی حجابی را از خانواده خود شروع و تصریح کرد: در هفدهم دی ماه ۱۳۱۴ قانون کشف حجاب به صورت رسمی صادر شد؛ خانواده رضا شاه از جمله همسر و دخترانش اولین کسانی بودند که در این زمینه اقدام کردند.


امام جمعه تفرش ادامه داد: در جشنی که با حضور همسر، دختران شاه، همسران وزراء، وکلا و غیره که بدون حجاب در آن شرکت کرده بودند، رضا شاه در آنجا نطقی کرد و زنان را تشویق به کشف حجاب و استفاده نکردن از حجاب کرد.


وی به صحبت های محمدرضا شاه اشاره و اظهار کرد: محمدرضا شاه در این زمینه صحبتی دارد که بعدها گفت: «پدرم دستور منع حجاب را صادر کرد به واسطه این دستور هیچ زن و خانمی حق پوشیدن چادر و نقاب را نداشت اگر زنی با روبند و چادر پیدا می‌شد پاسبان از او تقاضا می‌کرد که که روبند خود را بردارد و اگر امتناع می‌کرد جَبراً چادر او را برمی‌داشتند تا زمانی که پدرم سلطنت می‌کرد در سراسر کشور این منع برقرار بود.»


حجت الاسلام اجرایی مقاومت مردم مخصوصاً شهرهای مذهبی در برابر این قانون را بیان و ادامه داد: زنان معلم تهدید به استعفا کردند، بسیاری از اهالی شهر از رفتن دخترانشان به مدرسه ممانعت کردند، اعلاناتی از طرف مردم علیه حجاب زدایی بر روی دیوارهای شهر نصب شد.


امام جمعه تفرش اولین واکنش جدی روحانیت علیه طرح حجاب زدایی زنان را از شیراز معرفی و عنوان کردند: ‌عده ای از دختران جوان در جشن مدرسه شاهپور که با حضور وزیر معارف آقای حکمت برگزار شده بود، حجاب خودشان را برداشته و شروع به پای‌کوبی کردند که با اعتراض عده‌ای دیگر مواجه شدند.


وی ادامه داد: فردای جشن در مسجد وکیل شیراز توسط سید حسام الدین فال اسیری، اجتماعی برگزار و در انتقاد از عملکرد رژیم و هشدار به مردم سخنرانی کردند و بعد از مراسم وی را دستگیر و زندانی کردند.


حجت الاسلام اجرایی اظهار کرد: علما و بزرگان همانند آیت‌الله کاشانی با لحن تند به رضا شاه اعتراض می‌کردند که بعضی از علما زندانی شدند؛ فریادهای مردم آن زمان بلند بود و مقاومت می کردند.


امام جمعه تفرش ادامه داد: مقاومت مردم نشان از اعتقاد به حجاب و رعایت مسائل دینی داشت و نشان دادند در این زمینه ها جدیت دارند و دشمن موفق به دور کردن مردم از مسائل دینی نمی شود.

وی مسئله اصلی دشمنان را زمین زدن اسلام معرفی و عنوان کرد: دشمن از انقلاب اسلامی ضربه خورده است ؛ اصلاً مسئله اصلی حجاب نیست بحث اصلی زمین زدن اسلام، مظاهر دینی و شرعی است و یکی از مظاهر آن حجاب است.


حجت الاسلام اجرایی تصریح کرد: مردم نسبت به مسائل دینی ملتزم هستند و اهمیت حجاب را می فهمند ولی دشمن نقشه دارد، پول خرج می کند، رسانه های را بسیج کرده تا جمهوری اسلامی و اسلام را زمین بزنند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از اسلام سیلی خواهند خورد.

امام جمعه تفرش خاطر نشان کرد: نجابت و عفت زنان مربوط به چادر نیست؛ زن روحاً و اخلاقاً باید عفت داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =