الزام اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق توسط کشاورزان

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق برای عبور از تابستان توسط کشاورزان ضروری است.

به گزارش ندای تفرش به نقل از دیار آفتاب؛ ولی‌الله بیاتی نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از شرکت توزیع برق استان مرکزی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل خدوم صنعت برق برای تأمین برق پایدار و بی‌وقفه، گفت: شبکه توزیع برق۵۰۰ روستای استان، بهینه‌سازی شده است و اجرای طرح تبدیل شبکه سیمی به کابلی در روستاهای استان به پایان رسیده است، که این اقدام بسیار ارزنده است.

وی با اشاره به مشوق‌های وزارت نیرو برای مدیریت بار مصرف برق چاه‌های کشاورزی‌ گفت: در برنامه وزارت نیرو برای خاموشی چاه‌های کشاورزی این‌گونه آمده است که کشاورزان باید به مدت پنج ساعت و در ساعات گرم روز چاه آب خود را خاموش کنند.

بیاتی افزود: معتقدم در صورت استفاده صحیح و با برنامه تولید کافی، کشاورزان می‌توانند با ۱۹ ساعت زمان باقی‌مانده هم به میزان تولیداتی که نیاز به فعالیت ۲۴ ساعته چاه آب دارد، دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: نکته مهم این است که حتماً باید برنامه مدیریت مصرف به‌صورت دقیق به اطلاع کشاورزان برسد، آنها از قبل برای تقسیم‌بندی ساعات جدید آبیاری برنامه‌ریزی کنند، شرایط به‌گونه‌ای پیش نرود که در ساعات محدودیت حقابه برخی کشاورزان ضایع شود و برای ایستگاه‌های پمپاژ اصلی باید برنامه‌ریزی مناسب صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

امسال پاداش ۲۰ برابری به ازای صرفه‌جویی پیش‌بینی‌شده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم با اشاره به اینکه برای بخش خانگی امسال پاداش ۲۰ برابری به ازای صرفه‌جویی پیش‌بینی‌شده است، گفت: در کلیه بخش‌ها وزارت نیرو، پاداش‌های خوبی برای مشترکانی که برق را بهینه مصرف کنند، تدارک دیده است.

محمود محمودی خاطرنشان کرد: تمام تلاش همکاران صنعت برق در استان عبور از تابستان گرم بدون خاموشی است که این امر مستلزم مشارکت و تلاش همگانی است.

وی افزود: از مشترکان برق استان انتظار می‌رود با رعایت راهکارهای ساده نظیر استفاده از دور کند کولرهای آبی، خاموش کردن کولرهای گازی اضافی در مناطق گرم، تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی روی ۲۴ درجه، استفاده از سایبان بر روی بدنه کولرهای آبی یا کندانسور کولرهای گازی، استفاده نکردن هم‌زمان از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار (ساعت ۱۴ تا۲۱)، بهره‌گیری از روشنایی طبیعی روز، نصب لامپ‌های  فوق کم‌مصرف ال ای دی،  سرویس کولرها قبل از استفاده و…، مسئولان را برای تامین برق مطمئن و پایدار همراهی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =