پیشرفت و کارآمدی اسلام در اعتلای کلمه لا اله الا الله است

اکبر آقا محمدی تصریح کرد: وحدت کلمه در اسلام لااله الا الله، توحید، ولایت اهل بیت و امیرالمومنین است؛ پیشرفت و کارآمدی اسلام در اعتلای کلمه لا اله الا الله است.

اکبر آقامحمدی رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ با تسلیت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، نهضت امام راحل را محصول عاشورای حسینی دانست و گفت:یکی از پایه های اصلی نهضت امام(ره) اسلامیت است؛ هدف قیام امام راحل، احیای شعائر دینی و احیای معارف دین اسلام بود.

آقامحمدی اظهار کرد: با اسلام می توان معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیه السلام را در عرصه جامعه بشری احیا و اجرا کرد.

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام تفرش، دومین پایه نهضت امام خمینی(ره) را جمهوریت دانست و بیان کرد: امام راحل می فرمود: “ما تو دهنی به آمریکا می زنیم” این امر به پشتوانه حضور موثر و نقش آفرین مردم بود؛ مردم آمدند، حمایت کردند تا معارف و دستورات دین در جامعه زنده شود.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند کار آمدی نظام دیده می شود؛ امام(ره) به مردم باور داشت.

آقامحمدی یکی از شاخصه های نهضت امام خمینی(ره) را استکبارستیزی معرفی و عنوان کرد: امام(ره) شعار “نه شرقی و نه غربی” را باور داشت و اسلام را دارای هویت مستقل می دانست؛ اسلام نهادی و جریانی مستقل از شرق و غرب است.

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام وحدتی را که امام خمینی(ره) همواره به آن تاکید داشتند را موجب پیشرفت دانست و گفت: هر جاکه اختلاف باشد سقوط نیز هست؛ عامل وحدت است که محل تامل، پیشروی، کارآمدی و رشد می شود.

وی تصریح کرد: وحدت کلمه در اسلام لااله الا الله، توحید، ولایت اهل بیت و امیرالمومنین است؛ پیشرفت و کارآمدی اسلام در اعتلای کلمه لا اله الا الله است.

آقامحمدی توضیح داد: زمانی که به فروع و حواشی پرداخته شود اختلاف و سقوط به بار می آورد و تنها عامل پیشرفت، تکامل، کارآمدی و امیدآفرینی در جامعه وحدت است.

رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شخصیت امام خمینی(ره) را اینگونه توصیف کرد: هر شخصیت و متفکری که به زندگی و آثار امام(ره) نگاه کند وی را عبد خدا و مومنی که مجاهد است، می بیند.

وی ادامه داد: امام(ره) فقیه عابد و با تقوا، مجاهدی شجاع در دورانی که قدرت در دست آمریکا و اسرائیل و جریان غرب بود قرآن را از خانه ها و کتابخانه ها بیرون آورد و در جامعه احیا و زنده کرد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: امام (ره) سیاستمداری صادق و زیرک، جهادگری کوشا و پرتلاش، فقیهی با عدالت، بنده ای که جز خدا از کسی نترسید فیلسوف و متفکر جامع الاطراف بود؛ ایشان نه تک بعدی و حتی چند بعدی نبود بلکه شخصیتی جامع الابعاد بود و تک تک آیات الهی به معنای واقعی “من یتوکل علی الله فهو حسبه” را باور داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =