رعایت حال پدر و مادر

روحیه‌ی استقلال‌طلبی و رعایت حال پدر و مادر، پیوسته او را به کارهای سخت وادار می‌کرد

شهید جواد صابری فرزند احمد در تاریخ ۱۳۴۸/۱۱/۱۰ در تهران و در خانواده‌ای مذهبی و محبّ اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، در خانواده‌ای فرهنگی، متولد شد.

به همراه خانواده در سال ۱۳۵۳ در شهر تفرش سکنی گزیدند و جواد تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه‌ی مشیری و دوره‌ی راهنمایی را در مدرسه‌ی شهید چمران سپری کرد.

او از نوجوانی شجاع و دلاور بود تا جاییکه در بمباران هوایی تفرش، که در ۱۳۶۵/۱۱/۱۳ توسط هواپیماهای عراقی انجام گرفت، با رشادت و سرعت عمل تمام، جان چند کودک و نوجوان را نجات داد.

در عمر کوتاه و پر برکت خویش، زندگی را منزلگاه تلاش و پیشرفت می‌دانست و به همین دلیل به شغل‌های گوناگون روی آورد.

روحیه‌ی استقلال‌طلبی و رعایت حال پدر و مادر، پیوسته او را به کارهای سخت وادار می‌کرد و سرانجام چون گل، عمر کوتاه و پرمعنا را بر زندگی طولانی و بی‌ثمر دنیا، ترجیح داد.

جواد از ۱۴سالگی عضو بسیج بود و در شهر به امور فرهنگی می‌پرداخت.


در سال ۱۳۶۵ به خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی کردن دوره آموزشی نزدیک به یک سال بعنوان پاسدار وظیفه واحد تخریب در لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) در جبهه بود.

او به آرزوهای دنیایی پشت پا زد و جانبازی را، بر عافیت‌طلبی ترجیح داد.


آخرین نوبتی که به مرخصی آمده بود، حالتش دگرگون بود، چشمانش برق می‌زد و از همه، مخصوصاً بچه‌های پایگاه، حلالیت می‌طلبید؛ گویا به وی الهام شده بود که جایی در جهان خاکی ندارد و مرغ باغ ملکوت است و باید به افلاک پر بکشد.

جواد در تاریخ ۱۳۶۶/۱۲/۱۰، در مشهد یاران امام(قدس سره) و مقتل سبز پوشان انقلاب یعنی شلمچه، عروس شهادت را در آغوش کشید. جسم مطهر شهید زینت‌بخش گلزار شهدای شهر تفرش است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شانزده =