در دفاع مقدس موانع دشمن خنثی شد اما همت رزمندگان خنثی نشد

اسماعیل یعقوبی فر عنوان کرد:فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است؛ در این عملیات تمامی موانع دشمن خنثی شد اما همت و تلاش رزمندگان خنثی نشد.

اسماعیل یعقوبی فر از رزمندگان دفاع مقدس که در عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، نیز حضور داشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ از روزهای نبرد در جبهه حق علیه باطل و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس گفت: حال و هوای آن روزها در سخن و متن نمی گنجد باید در میدان معرکه بود تا سلحشوری، استقامت و زندگی رزمندگان در جبهه ها را درک شود.

یعقوبی فر اظهار کرد: روزهایی که خرمشهر در جنگ بود بوی خون و شهادت در کوچه ها به مشام می رسید، بسیاری از جوانان رشید میهن در خانه های مخروبه شهر به شهادت رسیدند. جنگی که در خرمشهر بود یک جنگ خیابانی نابرابر بین بسیجیان سلحشور با قد و قامتی کوتاه در برابر جثه های بزرگ بعثیان بود.

رزمنده دفاع مقدس افزود: دشمن فازهای تو در توی زیادی را برای جلوگیری از هلی برد رزمندگان استفاده کرده بود؛ از تیرآهن های خانه ها به صورت عمودی که در خاک فرو کرده بود تا سیم خاردار، مین، تله خورشیدی، کانال های ماهی، سنگرهای بتنی، خاکریز مثلثی و نعل اسبی اما همه این موارد نتوانست مانع پیش روی رزمندگان شود.

وی ادامه داد:فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است؛ در این عملیات تمامی موانع دشمن خنثی شد اما همت و تلاش رزمندگان خنثی نشد.

یعقوبی فر امنیت امروز کشور را مدیون شهدا دانست، عنوان کرد: نهال انقلاب با فداکاری و خود گذشتگی سرداران، فرماندهان، خلبانان، رزمندگان و بسجیان بارور شده است؛ امنیت امروز به آسانی به دست نیامده است.

رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: حفظ وحدت و داشتن حجاب اسلامی در وصیتنامه شهدا بسیار تاکید شده است؛ شهدا در وصیتنامه خود چادر بانوان را بُرنده تر از خون شهدا دانسته اند.

وی با تاکید بر اینکه خرمشهرها در پیش است، گفت: در کشور با حوادث زیادی از جمله جنگ ترکیبی، وحدت احزاب سیاسی خارج از کشور، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان، ترور بزرگان، گمنام ماندن دستاوردهای انقلاب، انجماد مغز جوانان و نوجوانان از سنین کودکی تا دانشجویی برخورد می شود.

یعقوبی فر ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس توانستند ابعاد مختلف جنگ از نظامی تا سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، منافقین داخلی و ۳۴ کشوری که در جنگ حضور داشتند را جریان شناسی کنند و در مقابل آنان مقاومت کنند.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد:نیاز است که با غیرت و شجاعت از ناموس و امنیت دفاع و از بی حجابی، فسادهای اجتماعی جلوگیری کرد؛باید خاکریزهای دشمن را فتح کنیم اما وارد خاکریز دشمن نشد.

وی ۵ تفرشی در عملیات فتح خرمشهر را معرفی و اظهار کرد: احمدکمالی مقدم در عملیات فتح خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و حاج منصور حیدری، محمد مشهدی، حسین حیدری که این رزمنده در این عملیات جانباز شدند.

یعقوبی فر خاطره ای از حضور خود در عملیات فتح خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس، خمپاره ۱۲۰ میلیمتری در اطراف نیروها برخورد می کرد و ترکش آن به پاها، کتف و قسمتهای مختلف بدن رزمندگان اصابت می کرد.

وی افزود: در زمان عملیات خمپاره ۱۲۰ میلیمتری از بین ۱۱۰ رزمنده گذشت و به هیچ کدام آسیب نرساند اما به رزمنده ۱۱۱ اصابت کرد و پای رزمنده را قطع کرد.

رزمنده خاطرنشان کرد: اگر خداوند نخواهد برگی از درخت بر زمین نمی افتد و آن خمپاره ۱۲۰ میلیمتری به نیروهای تفرش برخورد نکرد و همگی در آن مرحله از عملیات سالم ماندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =