الگو گیری از ایثارگران و شهدا در زندگی شخصی

محبعلی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که آینده کشور در دست جوانان است گفت: زمانی که دانش آموزان در محافل شهدا و ایثارگران قرار می گیرند با آموزش هایی که از این جمع ها و افراد یاد می گیرند می توانند الگویی برای زندگی شخصی خود پیدا کنند.

حمیده محبعلی یکی از دانش آموزان دبیرستان فاطمه زهرا سلام الله علیها در دیداری که با دانش آموزان این مدرسه با ایثارگر یوسف یعقوبی فر داشته اند، گفت: بسیاری از دهه هشتادی ها خیلی با زمان جنگ آشنایی ندارند، مطالبی که دانش آموزان این دوره از زمان جنگ دارد معطوف به گفته های ایثارگرانی که آن دوران برای دفاع رفتند است و در آن زمان ضرورت حضور نوجوانان و جوانان در جبهه ها وجود داشت‌.

محبعلی با اشاره به سبک زندگی ایثارگران اظهار کرد: قبل از دیدار با این ایثارگر؛ اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی آنها که تجملاتی است یا خیر نداشتیم؛ در معاشرت با این افراد، به زندگی ساده همانند سایر افراد جامعه بیشتر آشنا می شوید.

وی بیان کرد: طریقه برخورد آقای یعقوبی فر در اولین معاشرت بسیار گرم و صمیمی بود، این ایثارگر با مطالعات بسیاری که داشته اند؛ پاسخ شبهات دانش آموزان را با صبوری و آگاهی و به خوبی پاسخ دادند.

این دانش آموز افزود: پاسخگویی این رزمنده به سوالاتی از قبیل احکام، دفاع مقدس و حتی مسائل روز سیاسی باعث برطرف شدن بسیاری از شبهات و نتیجه گرفتن از جوابها شد و دانش آموزان سعی در عملی کردن سخنان برآمدند.

محبعلی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که آینده کشور در دست جوانان است ادامه داد: زمانی که دانش آموزان در محافل شهدا و ایثارگران قرار می گیرند با آموزش هایی که از این جمع ها و افراد یاد می گیرند می توانند الگویی برای زندگی شخصی خود پیدا کنند.

وی ادامه داد: شهدا و ایثارگران رفتند تا سایرین در امنیت باشند اما اگر جنگی صورت گیرد هنوز هم جوان هایی هستند که با الگوگیری از آنان، برای دفاع از کشور حرکت کنند.

این دانش آموز تاثیر دیدار با ایثارگران اشاره و بیان کرد: دیدگاه شخص من در زمان قبل و بعد از این دیدار بسیار فرق کرد، این افراد برای طرف کردن شبهات و تعامل با نسل جوان کمک کننده و تاثیر گذار هستند.

محبعلی توصیف کرد: تفکرات و کارهای این رزمندگان باعث می شود که بتوان از آنها کمک و مشورت برای افراد و زندگی های مختلف گرفت.

وی خاطر نشان کرد: جایگاهی که سلامت و جان انسان دارد بسیار با ارزش است و نمی توان با پول خریداری شود، پس ارزش ها و باورهایی بالاتر از جان انسان ها وجود دارد که باعث می شود افرادی مانند شهدا، رزمندگان، ایثارگران و مدافعان حرم برای آن بجنگند و جان خود را به خطر بیاندازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =