شال پهلوانی بر گردن پهلوانان مدافع وطن

حمیدرضا مولایی موسس زورخانه امام علی علیه السلام تفرش گفت: همگان می دانند که پهلوانان واقعی آن دسته از انسان و افرادی هستند که برای دفاع از آب و خاک کشور جانفشانی و ایثار کردند.

حمیدرضا مولایی موسس زورخانه امام علی علیه السلام تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش در رابطه با بزرگداشت ایثارگران و جانبازان در روز ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: همگان می دانند که پهلوانان واقعی آن دسته از انسان و افرادی هستند که برای دفاع از آب و خاک کشور جانفشانی و ایثار کردند.

مولایی ادامه داد: در سال های آینده باید به گونه ای برنامه ریزی شود که جانبازان فکر نکنند که فراموش شده اند. چرا که هر دم و بازدم ما، امنیت و آرامش ما مدیون آنان است.

موسس زورخانه امام علی علیه السلام با اشاره به اینکه شال پهلوانی که یک نماد با ارزش در ورزش پهلوانی محسوب می شود توضیح داد: در مراسم روز فرهنگ پهلوانی برای ۳ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد،هدیه ای به رسم یادبود به همراه لوح تقدیر و شال پهلوانی نیز اهدا شد؛ که در این مراسم ۱۴ نفر از ایثارگران و جانبازان حاضر بودند.

مولایی تصریح کرد: بعد از اجرای این برنامه تماس های تلفنی زیادی برای ادامه اینگونه برنامه ها و تجلیل از مقام جانبازان و ایثارگران داشته اند؛ اما مشکلات مالی اجازه برگزاری اینگونه برنامه ها را گرفته است.

وی در ادامه از استقبال بسیار عالی جانبازان از این برنامه گفت: جانبازی که برای حرکت به کمک دو نفر نیاز دارد اما بازهم در این مراسم شرکت می کند بسیار باارزش است و نشان از استقبال بسیار خوب مردم، مسئولین و ایثارگران دارد.

موسس زورخانه امام علی علیه السلام ادامه داد: اگر هر فردی یک انگشت وی زخم شود تا دو هفته کارایی قبل را ندارد و برای فرد در زندگی عادی اش ایجاد دردسر می کند؛ اما جانبازان که بعضی از آنها دست، پا و حتی چشم خود را از دست داده اند ثانیه به ثانیه زندگیشان زجرآور است.

مولایی با بیان اینکه عشق به وطن باعث می شود جانبازان صبوری پیشه کنند ادامه داد: جانبازان افتخار می کنند که در راه وطن سلامتی خود را در معرض خطر داده اند و دردها را تحمل می کنند.

موسس زورخانه امام علی علیه السلام در خصوص بالا بودن هزینه ها و حمایت نسبتاٌ ضعیف از طرف مسئولین خاطر نشان کرد: برای تداوم این مراسم ها، مسئولین، نهادهای ذیربط و حتی بخش خصوصی یاریگر ورزش زورخانه ای باشند چراکه ورزش زورخانه ای از نظر درآمدی بسیار پایین است و نیاز به یاری مسئولین دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =