کارگران رکن اصلی تحقق شعار سال هستند/ بهبود معیشت کارگران در اولویت مسئولان باشد

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: کارگران نقش کلیدی و اساسی در رشد تولید و مهار تورم دارند، لازمه تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید اشتغال است که به دنبال آن رشد تولید به‌خصوص تولیدات داخلی افزایش و در نتیجه قدرت خرید کارگران بهبود می‌یابد.

به گزارش ندای تفرش به نقل از فراهان خبر؛ ولی‌الله بیاتی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه کارگر در اسلام گفت: ایران اسلامی دیدگاه ویژه‌ای نسبت به جامعه کارگری دارد و ارج نهادن به مقام بلند و تلاش بی‌دریغ کارگران که چرخ زندگی به‌واسطه کار و تلاش آنان در حرکت است، وظیفه همگان است.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصادی کشور مرهون کار و تلاش این عزیزان است، افزود: کارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه آفرین بوده و هستند.

وی افزود: کارگر بازوی توانمند کشور است و در سخت‌ترین شرایط کاری دغدغه‌ای جز تعالی میهن اسلامی ندارند و جهادگران واقعی سنگر اقتصاد هستند.

بیاتی با اشاره به مشکلاتی که کارگران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند اظهار کرد: حقوق کارگر با هزینه‌های زندگی همخوانی ندارد و زیر بار مشکلات معیشتی با سختی‌هایی مواجه هستند.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: امروز به دنبال وضعیت اقتصادی در کشور کارگران متحمل بیشترین فشار اقتصادی می‌شوند که مسئولان باید به دنبال بهبود وضعیت کار، اجرای قوانین در نهایت بهبود معیشت کارگران باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت حقوق کارگران افزود: دستمزد پایین کارگر موجب شده تا مسکن و خودرو برای این قشر به آرزو تبدیل شود، باید با رفع فشار‌های اقتصادی اعم از کاهش هزینه‌های مسکن، حمل‌ونقل، پوشاک و سبد معیشت حمایت ویژه‌ای از کارگران صورت گیرد.

بیاتی اظهار کرد: در قانون حمایت‌های ویژه‌ای از کارگر دیده‌شده است اما در اغلب قراردادهای کارگری به تعهدات عمل نمی‌شود و حقوق کارگران رعایت نشده و فقط به‌ نفع کارفرما است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: کارفرمایان باید بر حمایت‌های مادی و معنوی از کارگران توجه جدی داشته باشند تا موجب افزایش بهره‌وری کارگران در جریان تولید کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران نقش کلیدی و اساسی در رشد تولید و مهار تورم دارند، لازمه تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید اشتغال است که به دنبال آن رشد تولید به‌خصوص تولیدات داخلی افزایش و درنتیجه قدرت خرید کارگران بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =