مردم و کشاورزان خود را برای شرایط کم‌آبی آماده کنند

استاندار مرکزی گفت: با توجه به وضعیت بارندگی و ذخایر سدهای استان مردم به‌ویژه کشاورزان باید خود را برای شرایط کم‌آبی آماده کنند و همراهی لازم را با برنامه‌های مدیریت آب داشته باشند.

به گزارش ندای تفرش به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست شورای حفاظت از منابع استان اظهار داشت: با توجه به وضعیت بارندگی و ذخایر سدهای استان مردم به‌ویژه کشاورزان باید خود را برای شرایط کم‌آبی آماده کنند و همراهی لازم را با برنامه‌های مدیریت آب داشته باشند.

وی افزود: مقابله با برداشت‌های غیرمجاز با منفعت و مصلحت جمعی گرده خورده و دستگاه‌های مسئول باید جدیت داشته باشند و اقدامات سلبی سرعت داده شود ضمن اینکه فرمانداران نباید مقاومتی در برابر آرای قضایی داشته باشند اما ملاحظات تأمینی را با رعایت حقوق مردم به‌ویژه در مناطق محروم در مسیر قانونی دنبال کنند.

مخلص الائمه اضافه کرد: پساب برای تعریف کار جدید اولویت ندارد، پساب‌ها باید برای آزادسازی ظرفیت آب برخی از بخش‌ها استفاده شود تا بتوانیم آب شرب را تأمین کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در بحث پساب، صنایع و شرکت‌هایی که تخصیص پساب دارند باید در اسرع وقت نسبت به عملیات اجرایی برداشت اقدام کنند و بدیهی است اگر در مدت‌زمان قانونی اقدامی صورت نگیرد طبق قانون و تکلیف قانون بودجه ابطال تخصیص انجام خواهد شد.

مخلص الائمه همچنین با اشاره به سهمیه پساب خریداری‌شده توسط شهرداری اراک به‌منظور آبیاری فضای سبز گفت: کار اجرایی شدن قرارداد شهرداری هرچه زودتر با تعامل انجام و در این خصوص سخت‌گیری نشود تا کار توسعه شهری با سرعت پیش برود.

وی اذعان داشت: انتقال آب از کوچری به ساوه هم که قرارداد آن منعقد شد به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان دارای اولویت است و در سفر رئیس‌جمهور هم منابع خوبی برای انجام آن تخصیص داده شد.

استاندار مرکزی در خصوص طرح انتقال آب از دریا برای مصارف شرب را غیراقتصادی دانست و گفت: انتخاب بین بی‌آبی و آب شیرین کردن، مختص شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس است اما ما بین کم‌آبی و بهینه‌سازی اختیار داریم و باید شرایط بهتری را انتخاب کنیم چراکه با صرفه‌جویی در بخش کشاورزی می‌توانیم مصرف آب شرب را تأمین کنیم.

مخلص الائمه تأکید کرد: پرونده دو هزار ۱۹ چاه فرم یک تا پاییز باید تعیین تکلیف شود و کار بیشتری باید انجام گیرد چراکه انتظار از مدیران حوزه آب این است که تحول گرایانه تر و شبانه‌روزی کار را دنبال کنند.

مدیر عالی دولت در استان مرکزی تصریح کرد: بحث آب یک‌ موضوع اجتماعی و اقتصادی و کاملاً اولویت‌دار است و باید با برنامه‌ریزی بهتر و زمان‌بندی در این حوزه کار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 18 =