سفر ۶ هزار گردشگر به تفرش/دستگاههای فرهنگی در خصوص مباحث حجاب و عفاف بیشتر برنامه ریزی کنند

فرماندار تفرش به سفر 6 هزار نفر گردشگر در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال به توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز بیشتر مسافران و گردشگران از اقوام خانوادگی همشهریان بوده و کمتر مسافر غیر بومی به شهرستان مسافرت کرده است.

محمدرضا رضایی فرماندار تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش با اشاره به آغاز سال جدید و ضمن قبولی طاعات و عبادات در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۲ گفت: نامگذاری امسال با این شعار نشان از اهمیت و توجه خاص رهبر معظم انقلاب به بحث معیشت، رفاه و کمک به حل مشکلات مردم است.

رضایی به برداشتن گامهای موثر در راستای خدمت به مردم، رفع تورم و افزایش تولید اشاره و اظهار کرد: برنامه ریزی در راستای خدمت به مردم می تواند منجر به مهار تورم و کمک به حل مشکل مردم شود.

وی در خصوص تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز افزود: از ایتدای تعطیلات نوروزی، با توجه موقعیت توریستی و گردشگری شهرستان تعداد مسافران و گردشگران در سطح شهرستان افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار تفرش به سفر ۶ هزار نفر گردشگر در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: امسال به توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز بیشتر مسافران و گردشگران از اقوام خانوادگی همشهریان بوده و کمتر مسافر غیر بومی به شهرستان مسافرت کرده است.

رضایی با بیان این مطلب که با فعالیت عوامل امدادی و هلال احمر و راهداری در ساعات بارش برف در ایام تعطیلات نوروز هیچ گونه مشکلی جهت تردد مسافران در سطح شهرستان و محورهای مواصلاتی مشاهده نشده است، ادامه داد: بنابر اظهارات گردشگران و توریست ها هیچ مشکلی در بحث جاده مواصلاتی وجود نداشت و تردد به صورت روان برقرار بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در یکی از مسیرهای قم به تفرش کم کاری عوامل راهداری قم مشاهده که با پیگیری و حضور عوامل برطرف شد.

فرماندار تفرش در خصوص فعالیت اماکن گردشگری شهرستان در تعطیلات نوروز بیان کرد: تمامی اماکن به جز دستکند زیرزمینی تفرش که به دلیل موضوعات ایمنی و تشخیص کارشناسان دادگستری مبنی بر تعطیلی دستکند، باز و فعال بود. سایر تفرجگاه ها و اماکن گردشگری فعال و قابلیت استفاده برای گردشگران را داشت و استقبال خیلی خوبی از این مکان ها شد.

رضایی با اشاره به برگزاری جلسات با مباحث عفاف و حجاب و تذکر لسانی اضافه کرد: در این جلسات مقرر شد فضای سازی شهری با موضوعات شعارها، احادیث و موضوعات فرهنگی در شهر انجام شود؛ نیروی انتظامی تذکرات لازم را بدهد.

وی ادامه داد: از همشهریان، مشکلات کمتری در این خصوص مشاهده شده است و برخی از مسافرین که به شهرستان مراجعه کرده اند و تذکرات نیروی انتظامی را هم دریافت کرده اند. با توجه به موضوعات فرهنگی نیاز است که دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی بیشتری در این خصوص داشته و اجرایی کنند.

فرماندار تفرش در خصوص لزوم رعایت حال روزه داران گفت: در جلساتی که در این خصوص برگزار و مقرر شده که با توجه به حضور مسافران در ایام تعطیلات، رستوران و کافی شاپ ها تعطیل نباشند ولی ارائه خدمات آنها به صورت بیرون بر باشد و اتاق اصناف نظارت لازم را داشته باشد.

رضایی با اشاره به تهیه و نصب بروشور به منظور رعایت حرمت ماه رمضان توسط مسافرین، خاطرنشان کرد: مسافرین و گردشگران در ملاعام روزه خواری نکنند؛ اتاق اصناف و نیروی انتظامی موظف هستند که ضمن دادن تذکرات لازم، در صورت نیاز برخورد لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =