پیشرفت کشور در گرو حرکت شتابنده وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام عبدی با بیان اینکه اقتدار، پیشرفت و پایداری کشور به تولید علم و حرکت حوزه و دانشگاه بستگی دارد، گفت:لذا حرکت حوزه و دانشگاه در راستای تولید علم و فناوری باید شتابنده باشد.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایام شهادت شهید مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده فرصتی مناسب برای بازخوانی سیره شهید و رسالت های حوزه و دانشگاه و ضرورت وحدت این دو رکن مهم‌ برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام ‌دوم ‌انقلاب است و شهید آیت الله مفتح نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: حوزه و دانشگاه دو رکن اصلی در انقلاب اسلامی هستند که از شکل گیری انقلاب تا امروز نقش مهم و اثرگذاری ایفا کرده اند و این نقش باید همچنان استمرار داشته باشد و امروز باید زمینه ساز تشکیل تمدن اسلامی باشند که لازمه آن اتحاد و وحدت این دو رکن مهم است.

حجت الاسلام عبدی با بیان اینکه اقتدار، پیشرفت و پایداری کشور به تولید علم و حرکت حوزه و دانشگاه بستگی دارد، گفت:لذا حرکت حوزه و دانشگاه در راستای تولید علم و فناوری باید شتابنده باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: انقلاب اسلامی برآمده از پویایی و حرکت حوزه و دانشگاه است و بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی برگرفته از تلاش های این دو مرکز مهم میباشد و دشمنان از سال های قبل در تلاش هستند کارکرد حوزه و دانشگاه را تضعیف کنند و  وحدت میان حوزه و دانشگاه را از بین ببرند و لذا باید به این مسئله توجه شود چراکه پیشرفت کشور در گرو حرکت حوزه و دانشگاه و وحدت آنها است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید با برنامه ریزی های دقیق توطئه های دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را خنثی کنند که جهاد تبیین و روایت صحیح یکی از راهکارها است و محور فعالیت حوزه و دانشگاه باید امید آفرینی مبتنی بر عقلانیت باشد.

وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه با تکیه بر مکتب اسلام ناب محمدی الگوهای واقعی دین و انقلاب اسلامی را برای جوانان تبیین کند و وحدت میان حوزه و دانشگاه به معنای نشان دادن کارآمدی دین اسلام در مقاطع مختلف است که البته امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی کارآمدی دین اسلام در عصر فعلی را اثبات کرد و این کارآمدی روز به روز باید بهتر دیده شود که حوزه و دانشگاه نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به اینکه قرآن کریم همواره بر پیوند عمیق میان علم و دین تاکید دارد،گفت: جدایی علم از دین وجود ندارد و دشمنان به دنبال جدایی علم از دین هستند و در این راستا تلاش های زیادی کردند و لذا باید نسبت به توطئه های دشمن برای ایجاد تفرقه میان حوزه و دانشگاه هوشیار بود.

وی خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی را به مقصد نهایی خود که همان ظهور حضرت مهدی(عج) است می رساند و لذا لازم است همه توان و ظرفیت ها برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه استفاده کرد و این ایام‌ فرصتی مناسب در این راستا است که باید از آن ‌استفاده کرد.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =