آمریکا عنصر غیر قابل اعتماد است/غرب مذاکره را یک نوع حمله نرم و خاموش علیه دارایی ها کشور می داند

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا عنصر غیر قابل اعتماد است و در حاکمیت آمریکایی نهفته است و با مطالعه تاریخ آمریکا به این مسئله پی می بریم.

کارشناس سیاسی در گفتگو با فراهان خبر گفت: آمریکا به عنوان سمبل و نماد آموزه های غربی یک شعاری را در فرهنگ امپرالیسمی خود دارد.

وی با اشاره به شعار امپریالیسمی آمریکا گفت: آمریکا دارایی ها را قابل مذاکره می داند و مذاکره را ابزار نرمی برای تامین یک طرفه منافع خودش تلقی می کند و در واقع مذاکره یک نوع حمله نرم و خاموش علیه دارایی ها است.

کنگاوری اظهار کرد: بی اعتمادی ما به غرب پیشینه تاریخی دارد، کارنامه سیاه آمریکا در موضوعات فرهنگی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی علیه ایران هر گونه اعتمادی را به واشنگتن با تردید جدی روبه رو ساخته است.

کارشناس سیاسی گفت: هر جا و در هر زمینه ای به غرب اعتماد کردیم به فریب و شکست منتهی شده است و از سلسله قاجاریه تا به امروز در عهد و پیمان های مختلف شاهد این بدعهدی آمریکا بودیم.

وی گفت: در پیمان ترکمن چای و گلستان، عباس میرزا به مشاوره انگلستان اعتماد کرد و فریب خورد، پس از جنگ جهانی اول و دوم که پای آمریکا به ایران باز شد، این فریب و نیرنگ برای تامین منافع آمریکا به کرات دیده شد.

کنگاوری با اشاره تاراج فرهنگی ایران توسط آمریکا افزود: با عقد قراردادها در رژیم شاه، آثار تاریخی تخت جمشید، کرمانشاه و اصفهان را به تاراج بردند و استاد و مدارک آن موجود است.

کارشناس سیاسی اظهارکرد: آمریکا با ابزار و امکاناتی که در اختیار داشته، همواره موازنه های اقتصادی را به نفع خود کرده است.

وی گفت: آمریکا در دو دهه اخیر با بحث مذاکره وارد میدان شده و اولین مذاکرات هم پس از انقلاب آزادی گروگان هایی بود که با آقای هاشمی رفسنجانی عهد و پیمان بستند و آمریکا عهدشکنی کرد.

کنگاوری بیان کرد: مذاکرت در دستور کار غرب قرار دارد، آمریکا در ابعاد متخلف مذاکره برای تامین منافع خود انجام می دهد و افکار عمومی هم در همین راستا اغفال می کند.

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا عنصر غیر قابل اعتماد است و در حاکمیت آمریکایی نهفته است و با مطالعه تاریخ آمریکا به این مسئله پی می بریم.

وی افزود: بر اساس فرهنگ دوئل آمریکا هرکه پیروز میدان شود، ادامه حیات می داد، راهبرد آمریکا در ارتباط با مذاکره با ایران تامین منافع طرفین به صورت منصفانه نیست، بلکه همان فرهنگ دوئل است که یک طرف یعنی ایران باید حذف شود.

کارشناس سیاسی اظهارکرد: امروز که دیگر سیاست جنگ جهانی دوم، انرژی هسته ای و اشغال کشورها و نفوذ در تغییر کشورها جواب نمی دهد با یک ظاهر فریبنده، اغنا کننده و افکار عمومی پسنده به عنوان مذاکره به میدان آمده است.

وی گفت: متاسفانه با وجود تجربه تلخ برجام و شکست آن برخی افراد هنوز پایبند برجام هستند.

کنگاوری افزود: برجام حربه نرم و خطرناکی است ما از مذاکره بیزار نیستم اما در صورتی که نتیجه برد برد باشد و آثار عملی از مقدمات کار آشکار شود.

کارشناس سیاسی اظهارکرد: آمریکا با طولانی شدن مذاکرات به دنبال فرصت بود و با نقطه ضعف و نفوذ داخلی تا حدودی ممکن شد.

وی گفت: مارگزیده از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود در حالی که ما بارها گزیده شدیم و بدعهدی آمریکا برای همه آشکار شده است و مطمئنا مسیر مذاکرات در دولت سیزدهم اصلاح خواهد شد.

کنگاوری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در سیاست خارجه خاطرنشان کرد: ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی رئیسی است، یقینا روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی قوی با آنها خواهند داشت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =