زن با حجاب و عفیف اهل تبرج و خودنمایی در فضای مجازی نیست

ظهیری گفت: هر کسی که لباس ظاهری پوشیده است، لزوما عفیف نیست، آدم پوشیده ای که حیا دارد، می تواند عفیف باشد و اهل خودنمایی و تبرج در فضای حقیقی و مجازی نیست.

کارشناس فرهنگی در گفتگو با فراهان خبر گفت: عفاف موجب احترام به حجاب است و بعد درونی بحث پوشش و پاکدامنی واژه عفاف است.

وی با اشاره به رابطه حجاب و عفاف افزود: رابطه حجاب و عفاف حکم ظاهر و باطن را دارد، پوشش بیرونی ما و زینت ها جنبه ظاهری است و بازدارندگی درونی، امتناع و تزکیه و تقوا درونی، قدرت تاب آوری و کنترل همان عفاف است.

ظهیری با بیان اینکه عفاف انسان را از شهوت باز می دارد، گفت: عفاف جنسیت بردار نیست، زنی که حتی با پوشش خود نمایی می کند، این دلیل است که حجاب برای او ملکه نشده است.

وی گفت: باید فطرت انسان که میل به خودنمایی و به غرایز تمایل دارد را کنترل کنیم و به هر نحوی و هر جایی میل به خودنمایی نداشته باشیم و جامعه پاک بدون تنش و اضطراب داشته باشیم.

ظهیری افزود: هدف غایی حجاب و پاکدامنی، جامعه پاک و بی آلایش و بدون اضطراب جنسی است.

کارشناس فرهنگی اظهارکرد: زندگی بر اساس عفت و پاکدامنی ماهیت اجتماعی دارد و این اجتماع حقیقی و مجازی را شامل می شود.

وی گفت: ماهیت مجازی ما بر اساس ارزش های ما شکل می گیرد، اگر دنیا واقعی فردی پاک نباشد، مسلما در دنیای مجازی هم همینگونه است.

ظهیری افزود: هر کسی که لباس ظاهری پوشیده است، لزوما عفیف نیست، آدم پوشیده ای که حیا دارد، می تواند عفیف باشد و اهل خودنمایی و تبرج نیست.

کارشناس فرهنگی اظهار کرد: در فرهنگ عمومی جامعه باید حقوق افراد را محترم بشماریم، در فضای مجازی که فضا باز است، متاسفانه حرمت ها حفظ نمی شود.

وی با بیان اینکه در سایه سار تربیت و تقویت، فضای مجازی پاک می شود، افزود: باید افراد را تقویت کنیم و در سایه سار تقوا افراد به تمیز می رسند و قدرت تشخیص خوب از بد را پیدا کنند.

ظهیری اظهارکرد: باید آموزش آموزه های قرآنی را از سنین پایین آموزش دهیم تا قدرت تاب آوری افراد در برابر تحریک بالا رود آموزش ها باید به تدریج به آموزش های عالی برسد و به اقناع عمومی برسیم.

وی افزود: افراد در سایه سار محدودیت ها به مصونیت می رسند و این مصونیت آنها را از ممنوعیت حضور اجتماعی در امان نگه می دارد. پوشش ما و امر و نهی اسلام نه ممنوعیت و محرومیت است بلکه مصونیت است برای حضور در اجتماع و فعالیت است.

کارشناس فرهنگی گفت: فضای جامعه، فضایی برای تعامل، کار، کوشش و تلاش برای رشد و بالندگی است و باید از اضطراب و تنش بر اساس امیال و غرایز به دور باشد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت و محرومیت برخورداری ها در اسلام نداریم، خاطر نشان کرد: اسلام انسان ها را به داشته های حلال خود و قناعت به آنها سمت و سو می دهد و بی بند و باری و ولنگاری اخلاقی و فرهنگی ممنوع است و برخورداری در چارچوب اسلام مجاز و حلال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =