ترس از خدا و نترسیدن از غیر خدا، رمز پیروزی امام(ره) بود

تاج آباد با بیان اینکه ترس از خدا و نترسیدن از غیر خدا، رمز پیروزی امام(ره) بود، گفت: قدرت تنها در دست خدا است و امام(ره)با توکل به خدا به انجام وظیفه پرداخت و به پیروزی هم رسید.

حجت الاسلام تاج آباد، کارشناس فرهنگی در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به سیره زندگی امام(ره) گفت: ویژگی بارز امام(ره) توکل به خدا بود و همه امید و تکیه ایشان فقط به خدا بود.

وی افزود: امام(ره) از ابتدای آغاز نهضت در بین بزرگان و نخبگان حوزه در سال های ۴۲ تا ۵۷ پایگاه حداقلی داشتند و نظر این افراد بر تقیه بود اما امام(ره) فرمود؛ تقیه حرام است.

تاج آباد اظهار کرد: امام(ره) در تبعید به ترکیه به فرزندش سفارش کرد که وسایلش را برای وی بیاورد، منظور امام از وسایل شخصی؛ کتاب وسایل الشیعه بود و نگاهشان به آیات قرآن و غرق در تفکرات ائمه اطهار(ع) بود.

وی گفت: امام(ره) بارها قسم جلاله یاد کردند که در تمام عمر خد به غیر از خدا از احدی نترسیدم، امام(ره) نه در یک زندگی معمولی بلکه در یک زندگی ابراهیمی که مدام تحت تعقیقب و تهدید بودند، غیر خدا از احدی ترسی نداشتند.

تاج آباد افزود: حضرت امام(ره) به فرزندانش فرموده بود: «اینکه مردم می‌گویند از چیزی می‌ترسند، من هیچ‌وقت این احساس را درک نکرده‌ام!» اینکه امام(ره) می‌فرماید «من این ترس را نمی‌فهمم» یعنی ایشان هیچ‌وقت در عمرش از چیزی غیرخدا نترسیده است.

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه ترس از خدا و نترسیدن از غیر خدا، رمز پیروزی امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: قدرت تنها در دست خدا است و امام(ره)با توکل به خدا به انجام وظیفه پرداخت و به پیروزی هم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =