۱۸۴ هزار و ۵۷۰ قطعه جوجه ریزی در فراهان انجام شد

رئیس اداره دامپزشکی فراهان گفت: ۱۸۴ هزار و ۵۷۰ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان فراهان و ۳۴ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای بوقلمون گوشتی این شهرستان انجام شد.

جواد مهرعلی، رئیس اداره دامپزشکی فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: در شهرستان فراهان ۱۷ واحد ماکیان گوشتی، ۶ واحد ماکیان تخمگذار، ۲ واحد پرورش بوقلمون گوشتی فعال است.

وی افزود: ۶ هزار و ۸۵۰ مورد عملیات درمانگاهی در عرصه دارو و درمان و ۵۷۳ مورد پایش و مراقبت فعال و ۸۶۴ مورد بازدید و مراقبت غیر فعال در راستای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سال گذشته توسط این اداره از مناطق پر خطر شهرستان انجام و مورد مثبتی از بیماری در این پایش‌ها مشاهده نشد.

مهرعلی اظهارکرد: ۱۸۴ هزار و ۵۷۰ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان فراهان و ۳۴ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای بوقلمون گوشتی این شهرستان انجام شد.

رئیس دامپزشکی فراهان گفت: تمامی دام‌های سبک این شهرستان سال گذشته علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند.

وی افزود: ۹۶ هزار راس دام سبک سال گذشته با همکاری بخش خصوصی و دولتی در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری تب برفکی علیه این بیماری واکسینه و ایمن سازی شدند.

مهرعلی اظهارکرد: ۲۲ هزار راس دام سنگین نیز سال گذشته در راستای مقابله با بیماری تب برفکی در شهرستان فراهان ایمن سازی شدند.

رئیس دامپزشکی فراهان گفت: ۳۱۰ هزار نوبت واکسیناسیون سال گذشته در راستای مقابله با بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام در شهرستان فراهان انجام شد.

وی واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل مقاوم به گرما را از برنامه‌های این اداره در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: ۳۶ هزار قطعه طیور سال گذشته در شهرستان علیه این بیماری واکسینه و مقاوم سازی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =